سکان فرهنگ باید بدست اصحاب فرهنگ و هنر بومی شهر داده شود

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج به بازشناسي هويت کلانشهر کرج واعتلای فرهنگ آن اشاره كرد و گفت:لازمه احیاء هویت فرهنگی کرج سکانداری اصحاب فرهنگ و هنر بومی بر مسند عرصه های فرهنگی است.

به گزارش رپایگاه خبری همگام با البرز از کرج عمار ایزیار ضمن تبریک و بزرگداشت روز فرهنگی کرج از گل لاله به عنوان نماد این شهر یاد کرد و گفت: امروزه کلانشهر کرج را در سطح سایر استان ها با عنوان لاله می شناسند و این کلانشهر بر خود می‌بالد که نشان ایثار و شهادت را با تأسی از گل لاله به‌عنوان نماد و برندینگ شهر خود انتخاب کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج به برگزاری جشنواره لاله ها اشاره و اظهار کرد: جشنواره لاله‌ها اتفاق باشکوهی است که به همت مجموعه مدیریت شهری در باغ گل‌های بوستان شهید چمران شور و هیجان خاصی به شهر و شهروندان می‌بخشد.

ایزدیار تصریح کرد: یکی از مشکلات کلانشهر کرج در این است که سکانداری مدیریت فرهنگی شهر باید به دست فرهنگیان باشد نه سیاسیون.

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: فرهنگ هر جامعه، اساس هویت آن جامعه بوده و کلیه نهادهای دولتی باید در اجرای برنامه‌های خود، یک پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازشناسی هويت کرج باعث خود اتكايی و حفظ و حراست از فرهنگ غنی گذشته کرج می شود، افزود: فرهنگ و مدیریت فرهنگی شهر از جمله مواردی است که محور و زیربنای اساسی توسعه فرهنگی شهر محسوب می‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.