رایزنی برای ارتقاء رامجین و لشکر آباد در دستور کار قرار دارد

فرماندار چهارباغ با بیان اینکه بودجه ۴۰ میلیارد تومانی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای شهرستان پیش بینی شده است،گفت:رایزنی برای ارتقاء رامجین و لشکر آباد در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج  شمیرانی، نماینده عالی دولت در شهرستان چهارباغ  ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان ضمن تاکید بر اخلاق‌ مداری در ادارات و رفتار خالصانه مدیران و کارمندان، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت شهرستان در سایه حمایت و همدلی همه جانبه مسئولان از جمله امام جمعه چهارباغ، نماینده مجلس و استاندار البرز صورت گرفت که جای قدردانی و تشکر دارد.

نماینده عالی دولت در چهارباغ با اشاره به اینکه باید اقدامات خود را به جامعه گزارش کنید، افزود: اطلاع رسانی در میان مدیران اجرایی شهرستان بسیار ضعیف است گویی که اتفاقی نمی‌افتد، ادامه این روند خوشایند نیست و انتظار می‌رود ارائه خدمات حتما در رسانه‌های معتبر بازنشر شود.

فرماندار چهارباغ با بیان اینکه بودجه ۴۰ میلیارد تومانی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای شهرستان پیش بینی شده است، افزود: کشاورزی و حمل و نقل هر کدام یک چهارم از بودجه را از آن خود کردند در همین راستا زیرساخت های فرهنگی بخش عمده‌ای از بودجه را به خود اختصاص داده است.

شمیرانی راه‌اندازی نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی در چهارباغ را یکی از اقدامات مهم و موثر در امر ایجاد آرامش و امنیت برشمرد و اظهار کرد: اعتبار هشت میلیاردی برای احداث ساختمان نیروی انتظامی شهرستان به حساب فرماندهی انتظامی استان واریز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اعتبار ۵۱ میلیاردی از محل مناطق محروم به چهارباغ ابلاغ شده است که پس از وصول رسمی سرفصل‌های این اعتبار تعیین و تخصیص خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت استقلال و استقرار ادارات در چهارباغ در راستای توسعه شهر و رایزنی برای پیشبرد اهداف، یادآور شد: ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای اداراتی که هنوز مستقر نشده‌اند تعیین می‌کنیم و اگر هرچه زودتر اقدام صورت نگیرد از طریق استاندار،نماینده مجلس موضوع را با وزرا در میان خواهیم گذاشت هم‌چنین از تریبون نمازجمعه قصورکنندگان به مردم معرفی می شوند.

فرماندار چهارباغ با بیان اینکه مقدمات یک جهش در چهارباغ درحال فراهم شدن است، ادامه داد: رایزنی‌های در راستای ارتقاء رامجین و لشکرآباد به شهرنیز صورت گرفته است‌.

شمیرانی در خصوص مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز از آزادسازی هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی چهارباغ خبر داد و افزود: این حوزه در سه بخش قابل بررسی است، مردم مناطق محروم که از سالیان گذشته مستقر شده‌اند و از انشعابات غیر مجاز استفاده می‌کنند و مقرر شد با همکاری دستگاه قضا ضمن بررسی میدانی درصورت موافقت ستادصیانت انشعابات قانونی موقت در اختیار آن‌ها قرار گیرد. گروه دیگر خوش نشین‌ها هستند که معتقدیم باید طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

وی یکی دیگر از دلایل ساخت و سازهای غیر مجاز را عدم اجرای درست طرح هادی بر اساس تطبیق با جمعیت روستا برشمرد و گفت: اصلاح و بازنگری طرح هادی برای ۱۴ روستا در دست انجام قرار گرفته و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را نیز برای این طرح هالحاظ کرده‌ایم. دهیاری‌ها طرح توجیهی تعریف کنند و به بنیاد مسکن ارائه نمایندتا بازنگری براساس شاخص هاصورت گیرد.

فرماندار چهارباغ در بخش دیگری با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی کشور قرار گرفته ایم که دشمن هر لحظه در فکر توطئه و سنگ‌اندازی علیه ما است، افزود: جنگ فرهنگی، بیولوژیک، اقتصادی، رسانه در جامعه می‌طلبد همواره آمادگی خود را حفظ کنیم، در این مسیر پیشنهاد می‌شود قرارگاه پدافند غیرعامل با برنامه ریزی دقیق تری درهردستگاه اجرا یی حوزه وکارشناسان مستقل واعتبارات ویژه ای داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری وعده نابودی دشمنان از جمله آمریکا و اسراییل نزدیک است، ادامه داد: باید در هر دستگاه کارشناس پدآفند غیرعامل حضور داشته باشد تا از مشکلات احتمالی پیش‌گیری شود.

وی ادامه داد: روز گذشته شاهد حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها بودیم که به سرعت بازدید به عمل آمد و شب گذشته ۷۰ درصد از پمپ‌ بنزین‌ها به مدار بازگشتند. پنج مورد از جایگاه سوخت چهارباغ خدمات ارائه نمودند و تا پایان وقت امروز درمابقی جایگاه‌ها نیز مشکل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید نگران هجمه‌های افراد معاندباشیم، ادامه داد: پدافندغیرعامل درهمه ابعادبایدتقویت شود.

فرماندار چهارباغ دربخش دیگری اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیر ادارات شهرستانی برای تخصیص بودجه ملی و استانی پیگیری و رایزنی لازم داشته باشند، همچنین تاکید داریم از لحاظ تامین نیرو ی انسانی و ساختار اداری از مراجع مربوطه پیگیری جدی و فوری انجام شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.