پروژه خط انتقال ۳۶ اینچ بوئین زهرا به کرج با اعتباری بالغ بر300 میلیارد تومان پیش بینی شده است

سرپرست شرکت گاز استان البرز گفت:پروژه خط انتقال ۳۶ اینچ بوئین زهرا به کرج با اعتباری بالغ بر300 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سهراب نجا سرپرست شرکت گاز استان البرز صبح امروز طی گزارشی از عملکرد پروژه خط انتقال ۳۶ اینچ بوئین زهرا به کرج اظهار داشت: اعتبار پیش بینی و تخصیص داده شده برای اجرای این پروژه  ۳۰۰ میلیارد توماناست و ارزش ریالی حال حاضر پروژه با احتساب نرخ فولاد، اقلام عایق وپوشش،حمل لوله ،شیرواتصالات و تاسیسات بین راهی مانندلانچر… ،را بیش از هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ است.

رییس اموربازرسی شرکت ملی گازایران وسرپرست شرکت گاز استان البرز ،در خصوص ایجاد زیرساخت تامین انرژی جهت افزایش سرمایه‌گذاری استان، طراحی خط انتقال جدید ۳۶ اینچ غرب کرج را به حدود ۶۴ کیلومتر وبا این هدف عنوان نمود و افزود: خط مذکور با انشعاب از خط انتقال سوم سراسری واقع در ۵ کیلومتری شمال شهر بوئین‌زهرا آغاز و تا شهرستان ساوجبلاغ واقع در غرب کرج امتداد خواهد یافت که در دو فاز اجرایی عملیات نصب و ساختمان آن اجرا خواهد شد.

وی گفت: این خط ضمن رفع مشکل کمبود گاز در البرز و ایجاد ظرفیت تامین انرژی گاز تا بیش از ۱۲۰۰۰۰۰مترمکعب بر ساعت توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف به طور خاص صنایع با چشم انداز ۵۰ سال آینده را تامین می نماید.

به گفته نجار پیمانکار این پروژه شرکت خویشاوند میباشد و عملیات اجرایی از سال ۹۸ آغاز گردیده و با مشکلاتی از قبیل ؛ منابع طبیعی، باتلاقی بودن قسمت‌هایی از مسیر، افزایش قیمت‌ها و تحصیل اراضی مواجه بوده و پیشرفت اجرایی پروژه تاکنون ۷۰ درصد می باشد .

سرپرست شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه این پروژه دارای دو فاز می باشد که تاکنون پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی ۷۰ درصد و پیشرفت فیزیکی فاز دوم ۴۷ درصد می باشد و تعداد ایستگاه های پروژه ۷ مورد در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد:.ما خوشحال هستیم که لوله های این پروژه از سوی شرکت مهندسی و توسعه صادرات گاز ایران خریداری شده است به همین خاطر از همه عزیزان بخصوص استاندارمحترم , اداره کل منابع طبیعی، اداره کل راه ،محیط زیست ،مسئولین امنیتی,انتظامی و نظامی وشورای عالی استان البرز به خاطر همراه بودن برای به سرانجام رسیدن این پروژه کمال تشکر را داریم تا این پروژه مشمول زمان نشود.

سهراب نجار در پایان اظهار امیدواری کرد ،پیمانکار این پروژه به خوبی در حال انجام کار می باشد و ما هم از ایشان حمایت می‌کنیم و دست مدد به شورای نظارت استان دراز می کنیم که با کمک منطقی ما را یاری برسانند .

در ادامه دادستان محترم استان البرز از اجرا و اتمام به موقع و ضرورتهای پیش روی این پروژه اظهاراتی بیان نمود .همچنین مدیران کل بازرسی و دیوان محاسبات استان البرز به این نکته اشاره کردند،به سرانجام رساندن این پروژه دلیل محکمی بر حمایت از شعار مقام معظم رهبری با مضمون جهش تولید خواهد داشت و این امرما را ملزم به پشتیبانی هرچه بیشتر از این پروژه خواهد کرد ، از همه مبادی و سازمان‌های مرتبط کمک خواهیم گرفت که این موانع هر چه سریعتر از پیش رو برداشته شود ویقین داریم با به سرانجام رساندن این موضوع، مردم استان از این نعمت الهی بیشتروبهتر بهره مند خواهند شد و صنایع استان نیز با استفاده از این پروژه در اشتغال جوانان این استان تاثیر گذار خواهند بود .

لازم به یاداوری است از موضوعات مرتبط با این خط می توان به گازرسانی شهرک های صنعتی در حال احداث شهرستان اشتهارد ، توسعه شبکه ورساندن گاز به واحدهای تولیدی ، خدماتی ، خانگی و پایداری و انعطاف پذیری شبکه گاز رسانی اشاره کرد. در پایان مدیران و مقامات استانی و مهمانان از مسیر فاز اول پروژه بازدید به عمل آوردند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.