موسسه رازی انعکاس تاریخ پزشکی کشور است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از کمک برای رفع گره های موجود، جبران کوتاهی ها و حمایت از این موسسه خبر داد و گفت: موسسه رازی تاریخ پزشکی، علم و تمدن ایرانی را منعکس می کند.

به گزارشپایگاه خبری همگام با البرز از کرج سید سعیدرضا عاملی در جلسه مشترک با رئیس، معاونان و مدیران موسسه رازی که ظهر امروز در موسسه رازی برگزار شد با اشاره به اینکه این مجموعه به نوعی منعکس کننده تاریخ پزشکی کشور است، اظهار داشت: این موسسه ظرفیتی در مقیاس تامین 85 درصد واکسن های انسانی و 95 درصد واکسن های دامی کشور را بر عهده دارد و مرجعیت مهمی در حوزه پیشگیری از بیماری و تامین سلامت در جامعه است.

وی با اشاره به ماموریت هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بر عهده دارد، افزود: اینکه موسسه ای مانند رازی بتواند ظرفیت حداکثری خود را در توسعه سلامت در ایران داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد؛ از سویی موسسه رازی تاریخ علم و تمدن ایرانی را منعکس می کند و ثبت این ظرفیت تمدنی در کتب درسی و منابع تاریخی تمدنی ایران باید مورد توجه قرار گیرد که باید در این زمینه نیز با حمایت های لازم کمک کنیم تا این موسسه گام های بلندتر و استوارتری بردارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به پنج نیاز اصلی جامعه یعنی سلامت، غذا، امنیت، محیط زیست و سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: به طور قطع موسسه رازی با این میزان ظرفیت، برخورداری از قدمت تاریخی نزدیک به یک قرن، اعضای هیئت علمی وزین و دانشمندان بزرگ و همچنین برخورداری از صنعت پیچیده واکسن سازی و فرآورده های بیولوژیک، می تواند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی ادامه داد: در صورتی که آسیب شناسی از مشکلات موسسه رازی انجام شود، می توان راه حل هایی را در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به سمع و نظر اعضای این شورا رساند تا شاهد گره گشایی از مشکلات در راستای تقویت این موسسه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس توسط موسسه رازی، گفت: واکسن رازی کووپارس در حال ورود به فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد و به نظر می رسد موسسه رازی می تواند به زودی حجم اساسی از نیاز کشور را در حوزه واکسن کرونا تامین کند.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه سیاست گذاری، برنامه ریزی و راهبری، نظارت و ارزیابی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ است و با توجه به اینکه رازی در زمینه سلامت جامعه فعالیت می کند، مرتبط با وظایف این شوراست. همچنین به لحاظ فرهنگی نقشی که موسسه رازی می تواند در هویت بخشی ظرفیت های فرهنگی ایران داشته باشد موضوعی بااهمیت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از کمک برای رفع گره های موجود، جبران کوتاهی ها و حمایت از این موسسه خبر داد و گفت: در این خصوص رایزنی در شورا که با حضور روسای قوه مجریه، مقننه و قضائیه، وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزراتخانه هاست در دستور کار قرار می گیرد چراکه قاعدتا رسیدگی به موضوع کرونا از اولویت های اصلی کشور است و بر اساس اعلام رئیس جمهور این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: رازی نیز با نقش آفرینی که در این حوزه می تواند داشته باشد در اولویت اصلی موسسات کشور قرار دارد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.