نیروگاه قائم در خاموشی‌ها سهم نداشت

مدیر عامل شرکت مدیریت تولیدبرق منتظرقائم با اشاره به اینکه تمام واحدهای نیروگاه قائم در مدار بود و ما سهمی از خاموشی‌ها نداشته ایم، گفت: در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش تولید برق وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج،محسن دانک، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق منتظرقائم، بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس این نیروگاه، با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، اظهار داشت: نیروگاه منتظر قائم در سال‌های گذشته دو برابر حد مجاز فضای سبز ایجاد کرده است و سعی خود را بر این داشتیم که کارها را با دقت بهتری نسبت به محیط زیست انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق منتظرقائم با اشاره به اینکه در این میان تصفیه خانه در مجموعه احداث و راه اندازی شد، ادامه داد: با این تفاسیر هم اکنون شرایط برای بهره برداری از پساب فراهم است، همچنین در خصوص استفاده از مازوت در این مجموعه باید بدانید که از سال ۹۴ تا به امروز حتی یک قطره مازوت استفاده نشده است و تمامی تانک‌های مربوطه پلمب هستند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری با اشاره به روزهایی که برخی از مناطق کشور با خاموشی مواجه بودند، ادامه داد: تمام واحدهای نیروگاه قائم در مدار بود و ما سهمی از خاموشی‌ها نداشته ایم.

دانک با بیان اینکه این مجموعه حدود ۳ درصد نیاز برق کشور را تأمین می‌کند، یادآور شد: برق تولیدی این نیروگاه همچنین حدود ۲۰ درصد نیاز استان‌های تهران و کرج را تأمین می‌کند.

وی با اشاره اینکه نیروگاه در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال جاری ۲۱ درصد افزایش تولید برق وجود داشته است، اظهار کرد: تمام تلاش این است که راندمان برج‌ها را افزایش دهیم، همچنین بازسازی و تعمیرات برج‌های خنک کننده توسط یک پایگاه انجام می‌شود وسعی داریم با این اقدام تولید را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق منتظرقائم در بخش دیگری بیان کرد: پروژه ای با دانشگاه شریف در راستای راه اندازی برج‌های خشک در این مجموعه تعریف شده است، بررسی و مطالعات این پروژه در  مراحل پایانی قرار گرفته و با جذب سرمایه دولتی و خصوصی به اجرا خواهد رسید.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.