نوزادان کرونایی در البرز سالم می مانند

یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: تمام نوزادان کرونا مثبت در استان البرز با بهره گیری از شیرمادر از آنتی بادی لازم برخوردار شدند و موفق شدند کرونا را شکست داده و درمان شوند.هیچ نوزاد کرونایی در البرز فوت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج محمد زنوزی راد، متخصص کودکان و نوزادان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تقدیر و تشکر از جامعه رسانه به دلیل فرهنگسازی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای کرونایی، گفت: اگر خانواده ای برای نوزاد تازه متولد خود مراسمی نمی‌گیرد نشان از احترام آن خانواده و نوزاد و بستگان خود است، نوزاد سیستم ایمنی نسبتا ضعیف‌تری دارد و یک ویروس از ۶ متری می‌تواند روی نوزاد تاثیرگذار باشد.

این متخصص نوزادان و کودکان با اشاره به اینکه خواص شیر مادر به قدری زیاد است که از ابتدایی‌ترین لحظات باید تغذیه نوزاد شود تا روز آخر شیر دهی، بیان کرد: مخالف شیر مصنوعی هستیم با مافیای رو به رشد این صنعت مقابله خواهیم کرد؛ این مافیا سعی دارد با القای افکار منفی و غلط در بانوان استفاده از شیرمادر را کاهش و شیرمصنوعی را جایگزین کند.

این پژوهشگر البرزی معتقد است که شیر مصنوعی یک دارو است و غذا نیست، با این تفاسیر باید برای گروه خاصی از نوزادان تجویز شود و مادر نمی‌تواند خود سر برای نوزاد، شیر مصنوعی تجویز کند.

وی با اشاره به اینکه فعالان تولید شیر مصنوعی تنها به فکر سود مالی خود هستند، ادامه داد: محققان خارجی معتقد هستند که هیچ نوع شیری ارجح‌تر و بهتر از شیر مادر نیست، علاوه بر گفته محققان و پژوهش‌های صورت گرفته در احادیث نیز آماده است که بهترین تغذیه برای کودک شیرمادر است.

زنوزی راد در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ نوزاد کرونا مثبتی بر اثر تغذیه شیر مادر به ویروس مبتلا نشده است، اظهار کرد: دادن شیر به نوزادان از بزرگترین کمک‌های درمان کرونا در نوزادان است؛ همچنین شیر مادر حتی مادری که کرونا مثبت است می‌تواند در ایمن سازی بدن کودک و پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون حدود ۷۰ نوزاد کرونا مثبت در بیمارستان امام علی (ع) تحت درمان قرار گرفته است، یادآور شد: هیچ نوزاد کرونا مثبتی در البرز جان خود را از دست نداده است و یکی از دلایل اصلی که موجب به ثبت این آمار شده است مصرف شیرمادر توسط نوزادان کرونایی است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه شیر مادر پکیج درمانی ضد کوید است، اضافه کرد: کودک به هرچه نیاز داشته باشد بر اساسی تماس مخاطی شیرخوار با سینه مادر برطرف خواهد شد و این امر در کنار خود شیر مادر موجب افزایش ایمنی بدن نوزاد خواهد شد.

به گفته وی علم ثابت کرده است که فرم نگهداری کودک در آغوش مادری که شیر می‌دهد احساس کودک را تقویت می‌کند. طبق همین تحقیقات حتی مادری که عفونت خونی گرفته باشد می‌تواند به فرزند خود شیر بدهد؛ این که مادر بدون تجویز پزشک فرزند خود را از شیر منع کند ظلم بزرگی است که تا آخر عمر نوزاد آثار آن به مرور پدیدار خواهد شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیامشراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.