هر روز به تعداد بیماران مبتلا به کرونا اضافه می‌شود.

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ابتلا به کرونای دلتا با علائمی چون سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، ضعف و بی حالی و بدن درد خود را نشان می‌دهد و بعد علائم تنفسی نیز ایجاد می‌شود بنابراین اگر کسی این علائم را داشت باید به پزشک مراجعه کند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مجتبی یعقوبی در جمع خبرنگاران  در خصوص شیوع جهش دلتا و وضعیت کنونی بیمارستان‌های البرز اظهار داشت: متأسفانه بخش‌های اورژانس کاملاً پر است و در بیرون اورژانس هم تعداد زیادی بیمار منتظر فراهم شدن شرایط برای بستری هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، افزود: شرایط خوبی از نظر تعداد بیماران نداریم و هر روز هم به تعداد بیماران مبتلا به کرونا اضافه می‌شود.

یعقوبی ادامه داد: اگر روند به همین شکل ادامه داشته باشد و پروتکل‌ها رعایت نشود، در روزهای آینده موقعیت بدتری پیدا خواهیم کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه در حال حاضر سوش دلتا غالب شده است، گفت: ابتلا به کرونای دلتا با علائمی چون سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، ضعف و بی حالی و بدن درد خود را نشان می‌دهد و بعد علائم تنفسی نیز ایجاد می‌شود بنابراین اگر کسی این علائم را داشت باید به پزشک مراجعه کند.

وی در پایان اظهار کرد: چیزی که در حال حاضر شایع است ابتلا به صورت خانوادگی است و افراد در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی بیمار می‌شوند بنابراین از مردم می‌خواهیم در این شرایط بحرانی دورهمی‌های خانوادگی را تعطیل کنند. باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات از بحران بیشتر جلوگیری کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.