مشکل بیکاری زمانی در کشورمان رفع می شود که جوانان مهارت یاد بگیرند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج گفت: مشکل بیکاری زمانی در کشورمان حل می شود که جوانان میهن اسلامی مهارت یاد گرفته و یا به عبارتی دست به آچار باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت، بهزاد غفاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و مناسبت های هفته ملی مهارت، به ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله ارائه آموزشهای مهارتی به اقشار مختلف جامعه، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی نیروی کار پرداخت و خاطرنشان کرد: این سازمان به کمک حدود ۶۰۰ مرکز آموزشی ثابت و با همراهی نزدیک به ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و ۲۱ هزار مربی خود، به عموم مردم و متقاضیان در دو بخش دولتی و خصوصی، خدمات آموزشی ارائه می نماید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سطح ایران به کارجویان، شاغلین بنگاههای اقتصادی، اتحادیه ها و اصناف، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، سربازان وظیفه، ساکنان مناطق محروم و سکونتگاه‌های غیر رسمی، گروههای در معرض آسیب، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت، روستاییان، آسیب دیدگان اجتماعی و… آموزش های مهارتی ارائه می نماید.

وی در ادامه به معرفی ظرفیتهای آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز پرداخت و اظهارداشت: این اداره کل با ۸ مرکز آموزش دولتی و قریب به ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان، وظیفه آموزش و تربیت نیروی کار و ارتقاء مهارت شاغلین شهرستان های کرج، فردیس، اشتهارد، ساوجبلاغ و نظر آباد را بر عهده دارد.

بهزاد غفاری در جمع نمازگزاران شهرستان کرج، آموزشهای مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را هدفمند توصیف و اشاره کرد: این آموزشها بر اساس استانداردهای بین المللی اجرا شده ، انعطاف پذیر بوده و حداقل فاصله را با فناوری های روز دارد.

شایان ذکر است مدیر کل و جمعی از همکاران با حضور در مزار شهدای گمنام البرز، با آرمانهای شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام /شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.