پرداخت صدقه با کد QR یک روش پرداخت بدون تماس است که با اسکن این کد از طریق تلفن همراه انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج رضا لشینی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز بابیان اینکه این روش پرداخت یک جایگزین آسان، سریع، کاربردی و بهداشتی برای انتقال وجه است اظهار داشت: بابت هر مشترک صندوق صدقات یک کد تعریف‌شده است و در حال حاضر بارکد ۶۰۰۰ صندوق صدقات در منطقه یک کرج و شهرستان نظرآباد به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد QR ذخیره اطلاعات تماس می‌باشد. گفت: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز با تأکید بر اینکه، صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۸۰ هزار صندوق صدقات فعال در استان البرز وجود دارد که ۱۵۷ هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

لشینی گفت: پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه (ussd) از دیگر روش‌های پرداخت صدقه می‌باشد که این سامانه توسط سیستم‌های اندروید (گوشی‌های هوشمند) قابل‌استفاده و بر روی تمام سیم‌کارت‌های (دائمی و اعتباری) فعال می‌باشد و کافی است بر روی گوشی خود کد دستوری #۰۲۶ ۸۸۷۷ را شماره‌گیری نمایید.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.