کارمندان در ادارات غیر ضرور با ۳۰ درصد ظرفیت و ادارات خدمات‌رسان با نیمی از ظرفیت باید کار کنند

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر فردی علایمی مثل گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد دارد نباید تصور کند که سرما خورده و حتما باید تست کرونا بدهد.

مهرداد بابایی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: متاسفانه از دیروز وضعیت کرج قرمز شده و با توجه به اینکه از چند روز قبل رنگ تهران و چالوس قرمز شده بود، این اتفاق دور از انتظار نبود.

وی افزود: در شرایط فعلی، مشاغل گروه دو، سه و چهار اجازه فعالیت ندارند و کارمندان در ادارات غیر ضرور باید با ۳۰ درصد ظرفیت و ادارات خدمات‌رسان با نیمی از ظرفیت در محل کار حضور پیدا کنند.

وی توضیح داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند این در حالی است که در دو هفته قبل این آمار به ۵۰ نفر نمی‌رسید.

این مسئول تاکید کرد: اگر فردی علایمی مثل گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد دارد نباید تصور کند که سرما خورده و حتما باید تست کرونا بدهد.

وی اضافه کرد: در خیزش جدید، کسانی که نتیجه تست کرونایشان مثبت می‌شود به عنوان بیمار با کرونای دلتا تلقی می‌شوند و این طور نیست که از هر کدام تست ویژه‌ای گرفته شود.

بابایی توضیح داد: از مردم درخواست می‌شود تا حد امکان و به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و اگر هم خارج می‌شوند از دو ماسک استفاده کنند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا، حفظ بهداشت دست، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در مکان‌های عمومی و سربسته و مهمتر از همه استفاده از ماسک است.

وی افزود: از ابتدای این هفته شاهد افزایش محسوس تعداد بستری‌ها و مراجعین سرپایی استان هستیم که نتیجه آن تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.