کرج سومین کلانشهر کشور در جذب و انتشار اوراق مشارکت حمل و نقل ریلی است
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری کرج پس از سال ها انتظار روی ریل بهره برداری افتاده است، گفت: شهرستان کرج بعد از تهران و مشهد سومین کلانشهر کشور در جذب و انتشار اوراق مشارکت حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی درون شهری است.
به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج، اکبر سلیم نژاد در حاشیه بازدید خبرنگاران از آخرین روند پیشرفت پروژه مترو کرج با بیان اینکه امکان جابجایی روزانه ۶ هزار مسافر در مرحله اول راهاندازی مترو کرج پیش بینی شده است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که مدیران و شهروندان کلانشهرها هر روزه با آن سروکار دارند، حمل و نقل و ترافیک شهری است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه گسترش جمعیت شهری و مسئله ترافیک از جمله مهمترین عواملی است که لزوم طراحی و اجرای سیستم های حمل ونقل سریع وکم هزینه از جمله قطار شهری را در شهر کرج ضروری ساخته است، بیان کرد: مشارکت جدی مدیریت شهری و دولت طی ۳ سال اخیر سبب تقویت و ارتقا زیرساخت های توسعه حمل و نقل ریلی شده است، دولت برای راه اندازی قطار شهری و کمربند شمالی با تمام توان مشارکت کرد.
سلیم نژاد عنوان کرد: خوشبختانه با موافقت شورای شهر و پیگیری ها شهردار و ریاست قطار شهری در جذب اوراق مشارکت موفقیت های زیادی کسب کردند که با جذب 1080 میلیارد تومان اوراق مشارکت (به جز اوراق مربوط به خرید اتوبوس و بزرگراه شمالی به مبلغ 260 میلیارد تومان ) کرج بعد از تهران و مشهد رتبه سوم در جذب اوراق مشارکت امسال کسب کرد که تا کنون بی سابقه بوده است و همین امر موجب شد که تمام هزینه های سنگین قطار شهری به شهرداری و مردم کرج تحمیل نشود و نصف آن را دولت بپردازد و باز پرداخت آن نیز به صورت اقساط باشد.
وی از تزریق ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تحقق پروژه های شهرداری کرج خبر داد و افزود: با حمایت شورای اسلامی شهر، شهرداری و نهادهای مختلف حکومتی تاکنون 1200 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که بیش از 80 درصد آن با مشارکت دولت بوده است و بخش زیادی از این دستاورد در سه سال گذشته رقم خورده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در فاز اول بهره برداری امکان جابجایی روزانه ۶ هزار مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد، یادآور شد: پروژه متروی کرج زمان زیادی از آغاز آن گذشته ولی با همتی که در این سه سال صرف شد مرحله اول آن رو به پایان است.
سلیم نژاد خاطرنشان کرد: مشکلاتی که موجب تاخیر در راه اندازی در این دوره شد شامل افزایش قیمت ها و تورم زیاد مشکلات ارزی و تحریم های بین المللی و کرونا و انتقال قطار برای تعمیر به تهران، کمبود سیمان تاخیر در تامین منابع مالی بود که دقیقا نتوانستیم در زمانی که قول داده شده بود به بهره برداری برسانیم البته این تاخیرات در پروژه به این بزرگی که گذشتگان قادر به انجام آن نبودند قابل چشم پوشی است.
انتهای پیام/شراره کهنسال