ایران در تولید سیمان خودکفا شد

 

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج ، علیرضا رزم حسینی در مراسم افتتاح بزرگترین خط تولید سیمان کشور که در حوزه جغرافیایی شهرستان نظرآباد برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

وی افزود: در حال حاضر ایران که وارد کننده سیمان بوده به صادر کننده سیمان تبدیل شده و سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شد.

وزیر صمت با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانه جات سیمان امکانات ساخت داخل دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل کارخانه جات داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد و علی رغم آخرین و کرونا که دنیا را به چالش کشید رشد صنعتی ایران رشد خوبی بود گفت: بسیار امیدواریم است رشد امسال بهتر شود.

وی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می یابد و بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود و رشد صادرات داشته باشیم.

رزم حسینی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاههای در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای ساخت داخل است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.