استاندار البرز ورود کند

جاده هشتگرد_طالقان ۲۱ سال پیش کلنگش بر زمین خورده است و قرار بوده تا پایان اردیبهشت سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز، جاده هشتگرد_طالقان ۲۱ سال پیش کلنگش بر زمین خورده است و قرار بوده تا پایان اردیبهشت سال جاری به بهره برداری برسد.

اگر این پروژه به اتمام برسد دیگر مردم طالقان مجبور نیستند تا برای رفت و آمد به کرج و تهران یا هشتگرد مسیر خود را تا استان قزوین طولانی کنند و چیزی حدود۳۴ کیلومتر و حدود  یک ساعت در زمان رفت و آمد مردم صرفه جویی می شود.

بهره برداری از این جاده که دارای جاذبه های گردشگری است می تواند گردشگران بیشتری را به طالقان جذب کند و سبب جذب سرمایه گذار در زمینه اقتصاد گردشگری شود

چندی پیش استاندار البرز در بازدید از این طرح گفت بود: این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد اما متاسفانه این کار انجام نشده و مردم به شدت پیگیر قولی که استاندار به آنها داده است شده اند.

شهبازی در بازدید اخیر این پروژه گفته است: در مدت دو سال اخیر، تمامی موانع پیشرفت این پروژه که در حدود مسئولیت دولت بود با پیگیری های جدی برطرف شد و پیمانکار باید کار خود را به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه تمام موانع و مسیر دسترسی جاده مرتفع شده است عنوان کرد:هیچ پیمانکاری طلب کار دولت نمانده و مطالبات خود را دریافت کرده است و پیمانکار این جاده نیز مطالبات خود را دریافت کرده و باید در خصوص تکمیل تمامی موارد ذکر شده، اقدام کند.

استاندار البرز در سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تاکنون برای این جاده هزینه شده و در خصوص تونل نیز امور در حال انجام است و حفاری آن صورت گرفته و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تونل نیز لازم است، گفت است : دلیل طولانی شدن پروژه مشکل عمده اعتبارات بوده و با توجه به اینکه در ابتدا هم به صورت راه روستایی مطرح شده بود، اعتبار استانی محدودی داشته و مطالبه های مردم باعث شده این راه به فرعی تبدیل شود و طراحی جدید انجام شود.

با توجه به اینکه این مسیر کوهستانی است و نباید با جاده  دشت مقایسه شود و با توجه به بارش برف در این راه مستلزم وجود راهداری قوی و با تجهیزات کامل در مسیر است باید دانست که آیا زیر سازی این جاده درست و ایمن وهمچنین مهندسی ساز است یا خیر؟

از طرفی با توجه به بررسی های انجام شده مشخص شده است که این جاده هنوز دارای ریزش است و مطالعات دقیق در ارتباط با زه کشی درست در این جاده انجام نشده است.

هرچند که این جاده هنوز به بهره برداری نرسیده و مدیران و مسیولین استانی بر این باورند که کار این پروژه روبه اتمام است از طرفی باید توجه داشت که این پروژه سبب رفت و آمد بسیاری از شهروندان این استان می شود و جان مسافرانی که در این جاده عبور می کنند تحت تا ثیر زیرساختهای این پروژه قرار می گیرد.

حال اهالی این شهرستان از استاندار البرز تقاضا دارند تا نسبت به رفع مشکل زه کشی  وریزش نقاطی از جاده کوهستانی این پروژه به مهندسین مشاور دستور داده تا برای رفع و پیشگیری از اتفاقات ناگوار تدبیری بیندیشند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.