مردم غیرمجازها را گزارش کنند و جایزه بگیرند

سرپرست شرکت توزیع برق البرز با اشاره به اینکه عوامل مختلفی باعث شده امسال شاهد قطعی زمانبندی شده برق باشیم، توضیح داد: کاهش میزان تولید برق آبی به واسطه کاهش بارندگی در زمستان گذشته، افزایش زودهنگام دمای هوا و استفاده از ماینرهای غیرمجاز بخشی از این دلایل است.

رامین فرج در گفت‌وگو با پایگاه خبری همگام با البرز با اشاره به اینکه قطعی بلوک بندی شده برق مختص البرز نیست و در تمام کشور اجرایی شده، اظهار داشت: طی دو روز گذشته به دلیل برخی مشکلات نتوانستیم قطعی‌ها را بر اساس جدول زمانبندی که در سایت شرکت توزیع برق استان بارگذاری شده، مدیریت کنیم و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم از امروز قطعی برق طبق برنامه ریزی جدولی که اطلاع رسانی آن از طریق سایت شرکت و رسانه‌ها صورت گرفته انجام شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی باعث شده امسال شاهد قطعی زمانبندی شده برق باشیم، توضیح داد: کاهش میزان تولید برق آبی به واسطه کاهش بارندگی در زمستان گذشته، افزایش زودهنگام دمای هوا، استفاده از ماینرهای غیرمجاز بخشی از این دلایل است.

این با اشاره به نقش ماینرها در افزایش بار برق مصرفی استان مسئول گفت: ما نگران استخراج کنندگان مجاز رمز ارزها نیستیم چون طبق قرارداد، برق آنها با شروع فصل گرما قطع می‌شود ولی کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ماینینگ رمز ارزها می‌کنند دردسرساز شده‌اند.

فرج اضافه کرد: شناسایی استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارزها ساده نیست چون این افراد اغلب برق دزدی دارند و کنتور برق خریداری نمی کنند به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده  ماینینگ غیرقانونی موضوع را با ۱۳۱ درمیان بگذارند و جایزه بگیرند.

وی در پاسخ به اینکه چرا از قبل پیش بینی افزایش مصرف برق صورت نگرفته تا مردم دچار مشکل نشوند، گفت: در مجموع ۳۵ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های برق آبی تولید و مابقی نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های سوخت فسیلی تامین می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: در شرایط فعلی برای هر استانی سهمیه‌ای برای مصرف برق تعیین کرده‌اند که اگر بیش از آن مصرف کند، ناچار به اجرای برنامه بلوک بندی قطعی برق خواهد بود به همین دلیل از مشترکین درخواست می‌شود با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی میزان مصرف، به کاهش زمان قطعی برق کمک کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.