البرز قطب علم و فناوری کشور

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: استان البرز با توجه به گستردگی مراکز تحقیقاتی و فناوری در آن به عنوان قطب علم و فناوری کشور شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز به نقل از خبرگزاری مهر سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر، با پیشینه و سابقه طولانی نماد آموزش عالی کشور است.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هر چند این رویداد در استان البرز برگزار شد، اما پیام و خروجی آن فقط مختص این استان نیست بلکه یک الگوی ملی به شمار می‌رود، اظهار کرد: استان البرز با توجه به گستردگی مراکز تحقیقاتی و فناوری در آن به عنوان قطب علم و فناوری کشور شناخته شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی نیز با بیش از ۱۲۴ سال سابقه یک وظیفه ملی و یک وظیفه استانی دارند که شاید وظیفه ملی آنها بر مسئولیت استانی این مجموعه‌ها غالب باشد زیرا پایگاه استعدادها و علم و فناوری در حوزه کشاورزی و سایر عرصه‌ها در سطح استان البرز هستند.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بر ضرورت تداوم و استمرار برگزاری چنین رویدادها و همایش‌هایی به منظور تبادل نظرات و تجربیات اهالی فن و متخصصان و کارشناسان مربوطه و تبدیل آنها به عنوان مدل و الگو در کشور به منظور قابل لمس و قابل عرضه بودن مثلث حاکمیت، دانشگاه و جامعه در کشور تاکید کرد.

http://پایگاه خبری

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.