خلق فرصتهای سرمایهگذاری برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در نمایشگاهها و رویدادهای بینالمللی
نخستین نشست هماندیشی روسای کمیسیونهای تخصصی اتاق بازرگانی البرز با بررسی زمینه بسط و توسعه مراودات خارجی و حضور موفق بخش خصوصی استان در نمایشگاهها و رویدادهای بینالمللی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز نبیاله نورینسب عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی البرز در خصوص فرهنگسازی حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و بازدید از این رویدادها اظهار داشت: بازدید از نمایشگاههای تجاری و اقتصادی به مردم کمک میکند تا ضمن آشنایی با محصولات و خدمات شرکتها، تحولات بازار و برندهای مختلف صنعتی و تولیدی را از نزدیک رصد کنند، در حاشیه برگزاری این نمایشگاهها نیز معمولا کارگاههای آموزشی و نشستهای تخصصی برگزار میشود که دانش و مهارت بازدیدکنندگان را افزایش میدهد.
در ادامه این نشست، سید محمدباقر رضوی تقوی رئیس کمیسیون صنعتومعدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توجه به مسئله پذیرش و اعزام هیاتهای تجاری افزود: قبل از برگزاری هر گونه نمایشگاه و یا اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری جهت حضور در رویدادهای بینالمللی از جمله نمایشگاههای خارجی نیاز است که نشستها و مذاکرات هدفمند با حضور فعالان اقتصادی انجام شود.
در بخش دیگر امیرحسین قیطانی رئیس کمیسیون بازرگانی، حملونقل و گمرک اتاق البرز گفت: به منظور پیادهسازی برنامهها و اهداف مشخص شده در معاونت امور بینالملل اتاق بازرگانی البرز، نیاز است که کمیسیونهای تخصصی این پارلمان بخش خصوصی با واحد مربوطه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند، تولیدکنندگان فعال در زمینه مراودات بینالمللی نیز باید به مسئله تفاوت قیمت فروش کالاهای خود در داخل کشور و نرخ همان کالا برای صادرات به خارج از کشور توجه کنند؛ چرا که در صورت برابری این نرخها موفقیت آنچنانی برای رقابت در بازارهای بینالمللی حاصل نمیشود.
در ادامه امیر فرشچی رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه برنامهریزی و زمانبندی مناسب برای برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی و حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: بازدید فعالان اقتصادی از این رویدادها ممکن است که هزینههایی را برای آنها به همراه داشته باشد، اما میتوان در قالب این سفرها فرصتهای سرمایهگذاری برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی خلق کرد، شرکت در این نمایشگاهها همچنین فرصت شناسایی بازارهای جدید، برقراری ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان و آشنایی با روندهای جدید حوزه صنعت را فراهم کرده و به افزایش دانش و مهارت کسبوکارها منجر میشود.
سیدرضا سید آقازاده سرپرست معاونت بینالملل اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست بیان کرد: برای اجرایی کردن وظایف و تکالیف این معاونت در سال جاری از جمله برقراری تعاملات اقتصادی و تجاری داخلی و خارجی، شناسایی بازارهای هدف صادرات در کشورهای مختلف، حضور در همایشها و نمایشگاههای بینالملل، اعزام و پذیرش هیاتهای خارجی نیازمند کمک و همراهی کمیسیونهای تخصصی اتاق هستیم.
در بخش دیگری از این نشست، پس از طرح پارهای از موضوعات و دغدغههای فعالان تولیدی و صنعتی از سوی روسای کمیسیونهای تخصصی اتاق بازرگانی البرز، پیشنهاد تشکیل یک گروه اطلاعرسانی مشترک به منظور تبادلنظر میان روسای کمیسیونها و به منظور آگاهی از مشکلات صنایع مختلف و ایجاد بانک اطلاعاتی از مجموعههای اقتصادی استان در تمامی حوزههای صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی مطرح شد.
انتهای پیام/شراره کهنسال