نماز عید سعید فطر در البرز برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: به محض اعلام شدن عید سعید فطر، نماز در سراسر استان برگزار می‌شود، البته مستحب است نماز در فضای باز برگزار شود؛ با توجه به شرایط کرونایی توصیه می‌شود فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی رعایت شود.

حجت الاسلام محمدحسین ‌روحی یزدی، گفت‌وگو با خبرنگار همگام با البرز اظهار داشت: در صورتی که فردا عید باشد، باید از طریق  دفتر مقام معظم رهبری(مدظله) به صورت رسمی به عنوان  عید سعید فطر اعلام شود.

وی افزود: با اعلام رسمی عید سعید فطر، همه باید فطریه خود را پرداخت کنند و یا اگر امکان پرداخت آن  نباشد باید مبلغ فطریه را از اموالشان جدا کنند و در اولین فرصت به دست فرد مستحق برسانند و یا به دست کسانی بسپارند که مطمئن هستند، فطریه را به دست افراد مستحق می‌رساند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: توجه داشته باشید؛ زکات فطره به واجب النفقه نمی‌رسد و اگر کسی پدرو مادر یا اولادش نیازمند هستند، زکات فطره به آنها نمی‌رسد و نمی‌تواند فطریه را به آنها پرداخت کند.

وی همچنین در خصوص مبلغ فطریه، یادآور شد: فطریه اعلام شده از سوی مراجع برای کسانی که قوت غالب آنها نان است، قیمت ۳ کیلو گندم و ۲۰ هزارتومان اعلام شده است که هر فرد برای خود و کسانی که نانخور او هستند، باید پرداخت کند. فطریه کسانی که قوت غالب آنها برنج  ایرانی است برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان و برای برنج خارجی مبلغ ۷۵ هزار تومان اعلام شده است. همچنین مبلغ کفاره غیرعمد برای کسانی که امکان گرفتن روزه را نداشتند به ازای هر روز، ۵ هزار تومان از سوی مراجع اعلام شده است.

روحی یزدی با اعلام این خبر که نماز عید سعید فطر همچون سراسر کشور در استان البرز نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از اعلام  رسمی عید سعید فطر، در اولین فرصت روز عید، نماز عید سعید فطر در استان البرز  برگزار می‌شود و مستحب است که نماز عید در فضای باز برگزار شود. لازم است در شرایط کرونایی و برای جلوگیری از شیوع آن، در صفوف نماز  موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.