بیشترین نیاز به مدرسه در شهرهای کرج و فردیس است

نماینده عالی دولت در استان البرزبا بیان اینکه بیشترین نیاز به مدرسه در شهرهای کرج و فردیس است، گفت: هر کدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت های موجود همچون شهرداری ها، خیرین، بخش خصوصی، شهرک های صنعتی و... با برنامه ریزی دقیق، بهره برداری کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مجتبی عبداللهی در جلسه نهضت مدرسه سازی استان که روز شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تشریح شرایط آموزشی و پرورشی استان بر ضرورت اهتمام مضاعف مدیران مربوطه و شهرداران در این راستا، تاکید کرد.

وی افزود: سال گذشته طی هم افزایی دولت و خیرین نیک اندیش، حدود ۱۲۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد و باید برای تحقق تعهد ۲۰۰ مدرسه طی ۲ سفر رئیس جمهور محترم به استان، تمامی توان و ظرفیت خود را به این سو گسیل کنیم.

عبداللهی گفت: با توجه به نیاز استان، تکلیف ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر را نیز به عهده گرفته ایم که امید است با همراهی خیرین و تعامل ویژه مدیران و شهرداران مربوطه، این امر با سرعت صورت پذیرد.

وی افزود: باید طی آمایش سرزمین، نیاز تمامی شهرستان های استان به جزء، احصا و به فرمانداران ابلاغ شود.
استاندار البرز گفت: هر کدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت های موجود همچون شهرداری ها، خیرین، بخش خصوصی، شهرک های صنعتی و… با برنامه ریزی دقیق، بهره برداری کنند.

وی افزود: باید مسیر ساخت مدارس هموار شود و بروکراسی های پیچیده و غیر ضروری، حذف شود.

عبداللهی از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواست تا بر روند ساخت مدارس به صورت برخط اطلاع یابند و موانع راه را با پیگیری، برطرف کنند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که اکنون با نزدیک شدن به اوقات فراغت دانش آموزان، جلوه بیشتری پیدا می کند، کمبود امکانات ورزشی و تفریحی همچون سالن های چندمنظوره و استخر، است بنابراین باید در این زمینه نیز ورود جدی صورت گیرد.

استاندار البرز افزود: ایجاد هماهنگی لازم جهت تامین زیرساخت های خدماتی همچون آب، برق و گاز برای مدارس یک ضرورت است و مدیران مربوطه باید همکاری لازم را داشته باشند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.