همه ما در قبال مصرفِ صحیح آب مسئول هستیم

شهردار فردیس با تاکید بر اینکه باید بحران کمبود آب را جدی بگیریم، گفت:هر چند بیشترین هدر رفت منابع آبی مربوط به بخش کشاورزی است ولی نباید سهم مصارف خانگی را هم نادیده گرفت.

به گزارشپایگاه خبری همگام با البرز محمدرضا احمدی نژاد در هفتمین پویش نجات قطره‌های شهر فردیس که در پارک تندرستی برگزار شد، با اشاره به اینکه شخصیت اصلی هر فرد تا پنج سالگی شکل می‌گیرد، گفت: “فرهنگ دوستی با محیط زیست و حفظ منابع خدادای باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود تا به شکل صحیح در رفتارهای بزرگسالی آنها بروز پیدا کند”.

وی با بیان اینکه بهترین مسیر یادگیری در سنین کودکی بازی، مشارکت در سرگرمی‌ها و کارهای گروهی ساده است، گفت: “پویش نجات قطره‌ها در قالب رنگ آمیزی گروهی دیوارهای مدارس، کتابخانه‌ها و … اقدامی موثر برای دوستی کودکان و نوجوانان با آب به عنوان اصلی‌ترین نیاز جهت ادامه حیات و مایه آبادانی هر شهری است.”

شهردار فردیس با تاکید بر اینکه باید بحران کمبود آب را جدی بگیریم، ابراز کرد: “هر چند بیشترین هدر رفت منابع آبی مربوط به بخش کشاورزی است ولی نباید سهم مصارف خانگی را هم نادیده گرفت”.

این مسئول با اشاره به اینکه در بحث مدیریت مصرف آب قطره قطره این سرمایه خدادادی اهمیت دارد، افزود: “هر یک از ما حتی اگر مدیریت بهتری در مصرف آب در زمان استحمام، شستن ظروف و امور ساده تری مثل مسواک زدن داشته باشیم، با مسئولیت خود در این حوزه عمل کرده‌ایم”.

احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش شهرداری فردیس برای مدیریت مصرف آب به ویژه در بحث آبیاری فضای سبز گفت: “هر چند با توجه به عدم وجود سیستم فاضلاب شهری و تصفیه خانه در شهر فردیس امکان بازچرخانی و مصرف مجدد آب و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز وجود ندارد ولی طی سالهای اخیر تلاش زیادی برای کاشت انواع درختان سازگار با اقلیم و مقاوم به کم آبی صورت گرفته است”.

وی تصریح کرد: “علاوه براین با دنبال کاهش سطح چمن کاریها در سطح شهر هستیم و با برنامه ریزی میان مدت، چمن‌های برای مناطق به طور کلی حذف می‌شود”.

پویش نجات قطره ها با هدف فرهنگسازی صرفه جویی در مصرف آب در قالب نقاشی دیواری به همت شرکت آب منطقه ای البرز، پایگاه خبر هزار و یک شهر، شرکت رنگسازی نیپون با همکاری شهرداری فردیس از تاریخ پنجم اسفند تا آخر هفته جاری در حال برگزاری است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.