اجرای ۲۵ برنامه در هفته بزرگداشت شهدا در استان البرز

در راستای تکریم خانواده شهدا و اجرای برنامه‌های هفته شهدا، ۲۵ برنامه فرهنگی و اثرگذار بر مبنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در استان البرز برگزار می‌‌شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سلیمان رستمیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا از برگزاری 25 برنامه فرهنگی و اثرگذار در هفته بزرگداشت شهدا در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: نامگذاری 22 اسفند به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، نمایانگر ارزش و قداست خون شهیدان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

وی مبنای برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را کار فرهنگی اثرگذار دانست و گفت: برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا بر مبنای تبلیغی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تأکید بر لزوم همکاری همه جامعه در برگزاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، افزود: ملت قهرمان ایران آرامش و آسایش امروز خود را مدیون دلاورمردی‌ها و جان‌فشانی شهدا هستند، همه باید در برگزاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا ایفای نقش کنند.

رستمیان افزود: بنیاد متولی برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز شهداست و با تشکیل ستاد بزرگداشت این هفته تلاش می‌کند تا فضای شهر در این روز به نام و یاد شهدا عطرآگین شود.

وی اجرای طرح «سلام شهید» را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های هفته شهید عنوان و تصریح کرد: دستورالعمل این طرح توسط قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استانداران ابلاغ ‌شده است. در راستای این طرح مسئولان استان البرز با بیش از 500 نفر از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و از آنان تجلیل خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، افزود: در طرحی دیگر که توسط آموزش پرورش اجرایی خواهد شد، مدیران مدارس استان البرز در یک روز با بیش از هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دیدار خواهند کرد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا خبر داد و گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران یکی از مهمترین اهدف برنامه های هفته بزرگداشت شهدا است، لذا در این راستا روز شنبه 19 اسفندماه در مراسمی از 200 نفر از مادران و همسران شهدای البرزی با حضور مسئولان تجلیل خواهد شد. نظیر این مراسم در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

رستمیان افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز از فرزندان و همسران شهدای شاغل و بازنشسته در ادارات خود تجلیل خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری دومین همایش بزرگ نوه‌های شهدای البرز و یادواره شهدای عملیات خیبر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا روز پنجشنبه 17 اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، گفت: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران هزار میز خدمت با محور موضوعات حقوقی و معاضدتی در کشور برگزار که سهم استان البرز برگزاری 40 میز خدمت خواهد بود.

رستمیان تصریح کرد: این میز خدمت از 17 تا 22 اسفندماه در مساجد، گلزارهای شهدا و مصلی‌های سطح استان برگزار و مخاطب آن علاوه بر ایثارگران عموم مردم خواهند بود.

وی خدمت در بنیاد را یک افتخار دانست و بیان کرد: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز همزمان با 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا با حضور در گلزار شهدا روستای ضمن ادای احترام به مقام شهدا، بار دیگر با آرمان‌های این کبوتران خونین بال تجدید میثاق خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: قرائت زیارت عاشورا به یاد شهدا و تجلیل از فرزندان شهدای شاغل در بنیاد از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

رستمیان خاطرنشان کرد: حضور روسای ادارات بنیاد در نماز جمعه 18 اسفند و ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز و تشریح برنامه‌ها و عملکرد بنیاد و همچنین اختصاص بخشی از خطابه‌های ائمه جمعه در خصوص 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، برگزاری میزگرد با موضوع ایثار و شهادت با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در سیمای البرز، تبلیغات محیطی گسترده در ادارات استان، ویزیت رایگان بیماران سرپایی در بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، برگزاری یادواره های شهدا در مساجد و تکریم خانواده‌های شهدا، و غیره که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.