اکران یک فیلم نوجوان در حاشیه جشنواره فجر استان البرز

برای آوا به تهیه کنندگی فرانک فروتن و نویسندگی و کارگردانی محسن سراجی پس از چندین حضور موفق در جشنواره های بین المللی و کسب جوایز متعدد دوازدهم بهمن ماه همزمان با آغاز جشنواره بین المللی فجر با حضور عوامل و سینماگران اکران خصوصی داشت.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز گفتنی ست برای آوا که سال ۱۴۰۰ تماما در استان البرز و با حضور عوامل و بازیگران نوجوان بومی در کنار بازیگرانی چون مهدی زمین پرداز و نگار عابدی تولید شد تا کنون در بیش از ده جشنواره بین المللی حضور داشته از جمله جشنواره درجه الف گوا که اثر منتخب بخش یونیسف جشنواره بود.

برای آوا همچنین عنوان بهترین فیلم را از جشنواره شیملا هندوستان و کاسمیک آمریکا کسب کرده.‌ اکنون پس از کسب جایزه بهترین فیلم در جشنواره کودک احمدآباد هندوستان، اکران ویژه ده روزه ی خود را برای دانش آموزان هندی نیز در آنجا آغاز کرده است.

این اثر در ژانر کودک و نوجوان و به مدت ۱۱۰ دقیقه تولید شده است. نشان دادن رفاقت ناب و تلاش خستگی ناپذیر یک گروه تئاتر نوجوان برای حل مشکل یک نفر از دوستان ایرانی _ افغانستانی شان بن مایه اصلی فیلم است .

برای آوا در پردیس سینمایی اکومال دوازدهم بهمن ماه با حضور علی ژکان کارگردان و تهیه کننده سینما و عوامل فیلم با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اکران شد.

در پایان مراسم علی ژکان ضمن تقدیر از نگاه نو فیلم به مسأله مهاجرت و هویت، باتوجه به پرداختن فیلم به دنیای نوجوانان و نشان دادن روحیه همدلی میان آنان نسبت به بازخورد مثبت فیلم به ویژه میان مخاطب نوجوان ابراز امیدواری کرد.

در حاشیه این اکران خصوصی محسن سراجی نویسنده و کارگردان برای آوا این فیلم را شروعی برای نوشتن در ژانر نوجوان دانست و گفت قصد دارد در سینمای نوجوان تجربه های دیگری هم بکند. فرانک فروتن تهیه کننده این پروژه نیز از جای خالی سینمای نوجوان و اهمیت آموزش از طریق دنیای فیلم به نوجوانان اعلام کرد.

او اظهار داشت برای آوا درکنار نشان دادن اهمیت رفاقت و همدلی،تلاش کرده است نوجوانان را به قانون مداری و پرهیز از رفتارهای هیجانی تشویق کند. در برای آوا نگار عابدی ، مهدی زمین پرداز ،رضا جهانی، محمدهادی عطایی، ریحانه یزدانیار ، آقاضیا احمدی و فرانک فروتن در کنار بازیگران نوجوان به ایفای نقش پرداخته اند.

خانه تئاتر البرز مجری طرح، عبدالقادر طاها زاده مدیر فیلمبرداری، شروین منیعی تدوینگر ، آرش قاسمی صداگذار ، سپهر سراجی آهنگسازی، علی قاسمی صدابرداری, الهام احمدی طراحی لباس، مرسده افشار طراحی گریم ، حمیدرضا منجر طراحی صحنه و امیرجباری فرسنگی طراحی پوستر پروژه را به عهده داشتند.

همچنین هدیه زمان، آیدا مرادی، صبا احمدی، رژینا علیپور، پرنیان عابدی نژاد، پرستو زکی زاده، آوا مشکور، مرتیا گلیج و ندا محجوب بازیگران نوجوان برای آوا هستند که در نخستین تجربه خود مقابل دوربین جایزه گروهی بازیگری را از جشنواره ریجفیلد آمریکا کسب کردند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای  پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.