ضرورت حرکت تشکل های شاهد به سمت تحول گرایی در کشور

مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به ظرفیت عظیم تشکل های ایثارگری بر نقش آفرینی بیشتر این تشکل ها برای ایده پردازی و تحول گرایی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همگامبا البرز رحیم نریمانی ظهر امروز  در آیین آغازین همایش توانمندسازی دبیران تشکل های شاهد و ایثارگر ۶ استان کشور که به میزبانی استان البرز در سالن شهید چمران مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار ساوجبلاغ برگزار شد، افزود: این تشکل ها باید با مطالبه گری و استفاده از ظرفیت هیات های اندیشه ورز، سازمان های دولتی را به حرکت در بیاورند.

وی بیان کرد: موتور محرکه توسعه کشور تحول گرایی و ایده پردازی است که این موضوع نیازمند تخصص، تعهد و آگاهی بیشتر است و تشکل های شاهد و ایثارگر باید با تکیه بر مهارت، دانش و علم روز در این مسیر حرکت کنند.

نریمانی اظهار کرد: یکی از سیاست های بنیاد شهید در این دوره حمایت از برنامه های تشکل های شاهد و ایثارگر است و این تشکل ها باید به عنوان شبکه های مردمی سازماندهی شوند و با برنامه های راهبردی و تحولی با بنیاد شهید کار مشترک انجام دهند.

وی با بیان اینکه اولویت همه ما خدمت رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر همراه با تکریم و حفظ احترام و کرامت این جامعه است، گفت: یکی از موضوعات اساسی مورد توجه، سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی است؛ اگر در جامعه ای شاخص اعتماد پایین باشد، هر برنامه و اتفاقی به ضد خود تبدیل می شود، بنابراین به دنبال سازمانی متعالی، شیشه ای، شفاف و پاسخگو هستیم.

نقش اساسی تشکل ها در گفتمان سازی

نریمانی با اشاره به نگاه بین المللی برخی تشکل های شاهد و ایثارگر، یکی از مبانی انقلاب اسلامی را صدور انقلاب دانست و گفت: قدرت بازدارندگی امروز نظام به دلیل مردم پایه بودن آن است و از گفتمان انقلاب و اندیشه ها و باورهای امام راحل نشات می گیرد و یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نقش اساسی تشکل ها در گفتمان سازی و گفتمان بین المللی انقلاب است.

وی افزود: در این زمینه نیز حمایت از مستضعفان، صدور مبانی و ارزش های انسانی و فرهنگ اسلامی انقلاب، جریان سازی و شبکه سازی بسیار مهم است ضمن اینکه طبق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تمدن نوین اسلامی، شما به عنوان میراث داران این نظام بهترین ابزار و مهمترین منبع برای تولید محتوا و اندیشه و باورهای نخبگان و شبکه های مردمی در این زمینه هستید.

مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به برنامه های اجرا شده در سراسر کشور و خیزش ایجاد شده در تشکل ها، امروز می توان تا حدودی ادعا کرد که تشکل های شاهد و ایثارگر در کشور برجسته شده اند که لازم است نقش آفرینی آن ها تداوم یابد تا اهداف مطروحه رنگ و شکل تحول و ایده جدید به خود بگیرد.

نریمانی در ادامه قدرت انقلاب اسلامی را برگرفته از حضور حداکثری مردم و مردم پایه بودن آن دانست و گفت: نقش آفرینی و مشارکت، جوهره اصلی و فلسفه قدرت، حماسه، اقتدار و غرور ملی ایران است که امروز بسیاری از کشورها برای هویت آفرینی به دنبال ساختن غرور و تاریخ تصنعی هستند اما ایران دارای تاریخ غنی و تمدنی عظیم با حضور نخبگان و استقامت حماسه آفرینان است.

افزود: در طول ۴۵ سال گذشته در مقاطعی از تاریخ همچون شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و امنیت جامعه ایثارگری همواره پیشرو، پیش برونده، راهبر، میدان دار و پیش قراول بوده اند و تشکل های شاهد و ایثارگر به عنوان کسانی که می خواهند جامعه باارزش افضل انسان ها را راهبری کنند، باید خصوصیات و توانمندی هایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر تشکل شاهد و ایثارگر خود می تواند تحولی عظیم در جامعه ایجاد کند، تصریح کرد: با برقراری ارتباط آموزشی و مهارت آموزی این تشکل ها که فعال و رهبر افکار عمومی هستند، می توانند در جامعه ایران اسلامی محور توسعه قرار گیرند، بنابراین باید به جایگاه و قدرت سازماندهی، اقتدار و هویت آفرینی آنها توجه ویژه ای شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.