«مهاجر» اسماعیل خاکباز جایزه بهترین مستند را کسب کرد

فیلم مستند مهاجر به کارگردانی اسماعیل خاکباز از بین ۱۴۵۰ ورودی فستیوالvarsity film expo 2023 موفق به کسب جایزه بهترین مستند شد. این جشنواره با حمایت سازمان ملل برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز این فیلم زندگی مهاجر افغان امین محمدی را روایت می کند که در کودکی پس از وقوع جنگ به همراه خانواده آواره می شوند و به ایران می آیند و حالا پس از ۴۰سال او یکی از بهترین سوارکاران ایران است و بارها قهرمان شده و حالا آرزو دارد که روزی با پرچم کشورش افغانستان در مسابقات جهانی شرکت کند اما نمی تواند به کشورش بازگردد، او دو دختر دارد که با بازگشت به کشورش از بسیاری حقوق مانند تحصیل و کار محروم می شوند زیرا طالبان قوانین سخت گیرانه ای در مورد زن ها دارد. این اولین حضور بین المللی این فیلم است.

متن تقدیرنامه به شرح ذیل است:

اسماعیل خاکباز عزیز می نویسم تا از صمیم قلب به خاطر دریافت جایزه در نمایشگاه فیلم Varsity برای فیلم کوتاه شما، مهاجر، تبریک بگویم. این شناخت گواهی بر استعداد، خلاقیت و تعهد شما به فیلم برای توسعه پایدار است.

در زمینه 1450 ورودی، فیلم شما برجسته شد و مورد توجه داوران قرار گرفت. این دستاورد یک دستاورد قابل توجه است و در مورد کیفیت و تأثیر کار شما صحبت می کند. ما از تماشای Immigrant لذت بردیم و از نحوه پرداختن به چندین هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفتیم.

SDG 10 نابرابری های کاهش یافته: تجربه قهرمان داستان به‌عنوان پناهنده‌ای که از جنگ فرار می‌کند و به دنبال زندگی بهتر در کشوری دیگر است، چالش‌های پیش روی پناهندگان و مهاجران را روشن می‌کند و به هدف 10.7 SDG 10 برای تسهیل مهاجرت و جابجایی منظم، ایمن، منظم و مسئولانه افراد متصل می‌شود. SDG 4آموزش با کیفیت: این فیلم بر اهمیت آموزش، به ویژه برای دختران تأکید می کند، زیرا دختران قهرمان داستان نمی توانند تحصیلات عالی را در افغانستان تحت حکومت طالبان دنبال کنند.

این به هدف 4.5 SDG 4 در تضمین آموزش با کیفیت عادلانه و فراگیر برای همه در همه سطوح و هدف 4.6 در حصول اطمینان از دسترسی دختران و زنان به تمام سطوح آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای مرتبط است.

SDG 16 صلح، عدالت و نهادهای قوی: نمایش فیلم از اشتیاق قهرمان داستان برای یک افغانستان دموکراتیک و صلح آمیز با هدف 16.10 SDG 16 برای ترویج جوامع صلح آمیز و فراگیر برای توسعه پایدار، فراهم کردن دسترسی به عدالت برای همه، و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در همه سطوح، همسو است.

SDG 17 مشارکت برای اهداف: پیام همدلی و درک مستند نسبت به پناهندگان و مهاجران، اهمیت همکاری و مشارکت بین‌المللی را در پرداختن به چالش‌های جهانی، مرتبط با تأکید SDG 17 بر همبستگی جهانی و اقدام جمعی، برجسته می‌کند. فیلم اسماعیل خاکباز هزینه های انسانی جنگ و آوارگی را روشن می کند و در عین حال قدرت امید، پایداری و تلاش برای زندگی بهتر را تجلیل می کند. با پرداختن به اهداف توسعه پایدار، این فیلم بینندگان را تشویق می‌کند تا صلح، عدالت و جهانی عادلانه‌تر برای همه را ترویج کنند.

هدف نمایشگاه فیلم Varsity ترویج فیلم برای توسعه پایدار است. خوشحالیم که شما یکی از سازندگانی هستید که در این توسعه سهیم هستید. ما مشتاقیم ببینیم در ادامه چه کاری انجام می دهید. لطفا به ساختن فیلم هایی ادامه دهید که الهام بخش تغییرات مثبت در جهان هستند. شکی نداریم که در دنیای سینما به موفقیت های بزرگی دست خواهید یافت.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.