تقویم رویدادهای گردشکری البرز تدوین می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز از روند آماده‌سازی پرونده رویدادها و جشنواره های استان برای ثبت در تقویم رویدادهای ملی گردشگری خبر داد.

شهرام علی محمدی در گفت و گو باخبرنگار همگام با البرز اظهار داشت: هر ساله رویدادهای معینی از جمله جشنواره اقوام، لاله‌ها، گلاب‌گیری و… در استان برگزار شده که در حال آماده‌سازی برای ارائه به معاونت گردشگری وزارت متبوع برای ثبت در تقویم رویدادهای ملی هستیم.

وی افزود: به این ترتیب زمان معینی هر ساله برای این رویدادها در نظر گرفته می‌شود تا در تقویم رویدادهای کشور به ثبت رسیده و با هماهنگی‌های بیشتر برگزار شوند.

علی محمدی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار جشنواره خوراک با حضور استان‌های مختلف در البرز برگزار شد، گفت: درصدد ثبت این جشنواره نیز در تقویم رویدادهای ملی استان هستیم تا در سال‌های آتی به صورت تخصصی‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: ثبت این رویدادها امکان تخصیص اعتبارات برای برگزاری آن ها را افزایش می‌دهد و در جذب گردشگران به استان کمک بسزایی دارد.

معاون گردشگری البرز برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره اقوام را یکی از ظرفیت‌های بالای استان البرز عنوان کرد و گفت: البرز استانی متشکل از اقوام مختلف است که به عنوان ایران کوچک شناخته می‌شود و می‌تواند میزبان خوبی برای برگزاری جشنواره اقوام به معنای واقعی باشد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.