عملکرد صنعتگران با وجود خودنمایی تحریم های ظالمانه درخور تقدیر است

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز عملکرد فعالان صحنه صنعت و تولید آنهم علی رغم خودنمایی انبو تحریم های ظالمانه طی یک دهه اخیر را درخور توجه و شایان تقدیر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز البرز عزیزالله افضلی در نشست هم‌اندیشی انجمن های صنایع همگن و فعالان شهرک های صنعتی البرز گفت: حضور پررنگ صنایع در صحنه های تولید و صادرات نشانه حاکمیت هماهنگی و ایستادگی فعالان این عرصه در خنثی کردن اقدامات دشمنان است.

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برگزاری اینگونه نشست های هم اندیشی را منشأ خیر و برکات فراوان در جهت تسهیل و رفع مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی در سطح استان ارزیابی کرد.

افضلی گفت: درصورتی نتایج حاصل از برگزاری این نشست ها با موفقیت درحد انتظار همراه خواهد شد که با مصوب کارشناسی شده ، هدفمند و قابل اجرا همراه شود.

وی ادامه داد: باید مشکلات به صورت هدفمند و با نگاه کارشناسی مطرح شود تا درپی رفع آنها باشیم.

وی از اقتصاد ایران آنهم در شرایط تحریم به عنوان یک اقتصاد منحصر به فرد در دنیا نام برد و اظهار کرد: از دهه ۵۰ به بعد ایران یک برنامه توسعه ای در سطح کلان و خرد را در دستور کار قرار داده است لاکن بحث و بررسی پیرامون میزان موفقیت در این زمینه نیازمند تشکیل نشست های تخصصی تر است.

وی از تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان جهادگران بستر جنگ اقتصادی نام برد و افزود: تحریم های ظالمانه دهه های اخیر مشکلات بسیاری را در مسیر برنامه های کلان اقتصادی کشور ایجاد کرده است و همواره برای رفع این چالش ها تلاش شده است.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان خادمان مردم نام برد و گفت: خرسندم که صنعتگران با وجود تمام محدودیت ها در برابر مشکلات ایستادگی کرده اند و با تمام وجودشان اقتصاد ایران را سرپا نگه داشته اند ، لذا وظیفه می دانم از این قشر فعال جامعه و دیگر زحمت‌کشان عرصه کار و تولید تشکر و قدردانی کنم.

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن اعلام همراهی مجموعه مسوولان البرز در جهت رفع مشکلات بخش تولید در سطح استان، ابراز داشت: ما خادمان شما همواره پیگیر حل مشکلات خرد و‌کلان صنعتگران هستیم.

افضلی با اشاره به پاره ای مشکلات صنعتگران از جمله برخی چالش های ارزی، قطعی برق و بیمه تامین اجتماعی گفت: نشست های به صورت مستمر برای این موانع در حال برگزاری است و تا کنون مواردی از آنها مرتفع شده است

وی با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به نفت طی چند دهه گذشته اظهار امیدواری کرد، با برنامه ریزی های میان مدت و دراز مدت و تلاش وافر فعالان عرصه اقتصاد، جامعه از وابستگی به درآمد نفتی رهایی یابد.

افضلی با اشاره به تلاش مستمر دولت سیزدهم برای بهبود در حد انتظار وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور گفت: نیک می‌دانیم که اکنون صنعتگران بعضا با مشکل کمبود نقدینگی مواجه اند و بانک ها نیز برای رفع این مشکل آنطور که باید وارد صحنه نشده اند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.