امنیت در گردشگری با فراهم شدن زیرساخت‌ها حاصل می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان البرزگفت: البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی غنی است اما زیرساخت‌های گردشگری البرز نیاز به تقویت دارد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز رحیم خاکی در جمع خبرنگاران اظها داشت: حدود 13 سال از استان شدن البرز می‌گذرد اما در زمینه معرفی جاذبه‌ها و تقویت زیرساخت‌های گردشگری اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: هر چقدر زیر ساخت‌های گردشگری استان قوی‌تر باشد ظرفیت جذب گردشگر بیشتر می‌شود.

خاکی با اشاره به اینکه بنا بر تعریف سازمان جهانی گردشگری، گردشگر کسی است که حداقل 24 ساعت در محل مقصد خود اقامت داشته باشد، گفت: با فراهم شدن زیر ساخت‌ها میانگین زمان اقامت مسافران در استان نیز افزایش می‌یابد که این موضوع یکی از اهداف مهمی است که اداره کل دنبال می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر باید روستاهای هدف گردشگری به زیرساخت‌های مختلف درمانی، رفاهی و… مجهز شوند تا فقط اقامت مد نظر نباشد.

به عنوان مثال اگر گردشگر نیاز به پزشک داشت دغدغه نبود مرکز درمانی را نداشته باشد. مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اولین نکته حائز اهمیت برای گردشگران را احساس امنیت عنوان کرد و گفت: این امنیت با فراهم بودن زیر ساخت‌ها حاصل می‌شود که اقدامی بسیار مهم در زمینه توسعه گردشگری است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/بابک رحیمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.