شروع مرمت برخی بناها و محوطه‌های تاریخی البرز

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از شروع مرمت تعدادی از آثار و بناهای تاریخی البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز رحیم خاکی در جمع خبرنگاران البرز اظهار داشت: امسال برای مرمت برخی محوطه‌ها و بناهای تاریخی اعتبارات لازم را دریافت کردیم که تا کنون برای چند بنا شرح خدمات آماده و قرارداد با پیمانکار واجد شرایط نیز منعقد شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: مرمت بخشی از کاروانسرای ینگی امام واقع در هشتگرد از چندین روز پیش آغاز شده و قسمت بیرونی ضلع شمالی بنا در حال مرمت است.

به گفته خاکی، همچنین اقدامات برای ایجاد بخشی از زیرساخت‌های محوطه ازبکی توسط پیمانکار از چند روز گذشته آغاز شده است. او افزود: مرمت تکمیلی امامزاده زید و الرحمن( ع) یا سه گنبدان در اشتهارد نیز آغاز شده و در این مرحله مرمت آن کامل می‌شود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، امامزاده سه‌گنبدان با داشتن گنبدهایی که هر کدام مربوط به یک دوره تاریخی ایلخانی، صفوی و تیموری هستند گردشگران زیادی را به خود جذب کرده‌ است.

خاکی از انجام مراحل مرمت امامزاده سلیمان اشتهارد خبر داد و افزود: تأمین اعتبارات و پیمانکار ازسوی اداره کل اوقاف انجام شده و مرمت این بنا نیز با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی البرز در حال انجام است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/الناز کوهزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.