بهره‌برداری از ۱۲میلیارد دلار طرح نیمه‌تمام نفتی

وزیر نفت با اشاره به اینکه صادرات نفت در دولت سیزدهم دو برابر شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ میلیارد دلار طرح‌های نیمه‌کاره نفتی به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌کنیم که در سال جاری ۱۵ میلیارد دلار پروژه صنعت نفت به بهره‌برداری برسانیم

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز جواد اوجی امروز در مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این نمایشگاه فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است و زمینه تعامل فعالان صنفت نفت را فراهم کرده و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خاورمیانه و جهان است، اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها این نمایشگاه پررونق‌تر برگزار می‌شود و حضور بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی نشان دهنده تقویت دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: شرکت‌های بهره‌برداری در زنجیره بالادست و پایین‌دست عرضه شده و زمینه تعامل تجاری فراهم شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: در این نمایشگاه ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان شامل روسیه، چین، آلمان، فرانسه، عمان و… حضور دارند.

اوجی با بیان اینکه در بیست و هفتمین نمایشگاه شاهد رشد ۳۵ درصدی در بخش شرکت‌های داخلی و رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های خارجی هستیم، گفت: حضور شرکت‌های روسی و «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه نشان دهنده همکاری‌های گسترده با روسیه در بخش نفت و گاز است و در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های بی تو بی شرکت‌های ایرانی و روس برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شعار نمایشگاه امسال «تولید فناورانه و مصرف بهینه» است که با الهام از بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت انتخاب شده است، افزود: تلاش شده تا به موضوع تولید، فناوری و بهینه سازی مصرف اشاره شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: ایران بالاترین ذخایر مجموع نفت و گاز را دارد و ۱۵۴ میلیارد بشکه نفت قابل برداشت و گاز ۳۳ تریلیون متر مکعب گاز قابل برداشت در اختیار ایران است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.