دولت باید راهکاری برای ناترازی بانکها در نظر گیرد

مدیرکل بانک مرکزی در حالی از انحلال بانک های ناتراز سخن گفت: به‌زعم یک مدیر سابق بانکی، بانک‌ها نقش چندانی در وضعیت نگران‌کننده کنونی خود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز رئیس کل بانک مرکزی در هفته گذشته با حضور در رسانه ملی جدیدترین سیاست‌ها و تصمیمات بانک مرکزی برای مهار تورم و کنترل بازار ارز را تشریح کرد.

یکی از مسائلی که محمدرضا فرزین به آن اشاره کرد، انحلال بانک های ناتراز بود. به طوری که وی با اشاره به ناترازی برخی بانک‌ها گفت: به دنبال این هستیم که با بانک‌های ناتراز خصوصی و دولتی برخورد کنیم، حتی مجوزهای لازم را اخذ کرده‌ایم و تا چند ماه آینده خبرهایی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ به نحوی که در نیمه اول امسال چند بانک تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: هر بانکی که منحل شود بانک مرکزی ضامن آن است که پول سپرده‌گذاران را تامین کند و جای نگرانی وجود ندارد. اما اجازه نخواهیم داد که بانک‌های ناتراز در کشور ما ادامه فعالیت بدهند و خلق پول بیش از حد داشته باشند که البته با هدف مدیریت نقدینگی و مهار تورم صورت می‌گیرد.

فرزین در حالی بحث انحلال بانک های ناتراز را پیش کشیده که به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ریشه این ناترازی‌ها سیاست‌های خود بانک مرکزی است و بانک‌ها نقش چندانی در وضعیت نگران‌کننده کنونی خود ندارند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/الناز کوهزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.