صنایع پیشرفته می توانند از تسهیلات با شرایط ویژه استفاده کنند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز گفت: تمام فعالان بخش خصوصی و تعاونی که در حوزه‌های صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره ۵ الی ۱۵ درصد دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حمیدرضا عقاب نشین در جمع خبرنگاران استان البرز اظهار داشت: تمام فعالان بخش خصوصی و تعاونی که در حوزه‌های صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۵ الی ۱۵ درصد دریافت نمایند.

وی افزود: اگر مصارف این تسهیلات در حوزه تحقیق و توسعه باشد نرخ بهره پایین‌تر و نزدیک به 5 درصد و چنانچه برای سرمایه در گردش باشد نرخ بهره آن بالاتر و به ۱۵ درصد نزدیک می‌شود.

بنا به گفته این مقام مسئول بعد از بررسی طرح‌هایی که بنگاه‌های صنعتی ارائه می‌دهند بین ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد تا تسهیلات را دریافت کنند. عقاب نشین تصریح کرد: تمام فعالین بخش خصوصی و تعاونی که در حوزه‌های صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند؛ نظیر برق، الکترونیک، نرم افزار، زیست فناوری، هوا فضا و نانوتکنولوژی می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی درباره ضمانت های لازم جهت اخذ این تسهیلات خاطرنشان کرد: ضمانت نامه‌های این تسهیلات موارد مختلفی را شامل شده و بسته به نوع فعالیت از سفته و چک تا ضمانت ملکی و یا اوراق بهادار تعریف می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در خاتمه عنوان داشت: متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور به آدرس www.airdfh.ir مراجعه نمایند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.