بیش از ۹ هزار قطعه تغییر کاربری غیرمجاز در سال جاری در البرز انجام شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با توجه به حساسیت ویژه و قطعات کوچک اراضی، برای حفاظت از این اراضی باید گلخانه‌ در قطعات کوچک ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز عبدالرضا بازدار در هفتمین نشست ستاد توسعه گلخانه‌های استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: در البرز راهی به جز توسعه گلخانه‌ها نداریم زیرا بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زیر یک هکتار است و مستعد تغییر کاربری است.

وی افزود: با شیوه خاصی این اراضی به مرور زمان از چرخه فعالیت کشاورزی خارج می‌شود به طوری که بیش از ۹ هزار قطعه تغییر کاربری غیرمجاز در ۱۱ ماه اخیر شناسایی شده است.

بازدار با اشاره به اینکه استان البرز می‌تواند به عنوان پایلوت توسعه گلخانه‌های کشور و یک ظرفیت ملی برای استان تعریف شود، گفت: با توجه به حساسیت ویژه و قطعات کوچک اراضی، برای حفاظت از این اراضی باید گلخانه‌ در قطعات کوچک ایجاد شود که نیازمند همراهی و همکاری در چرخه صدور مجوز است.

وی اراده در استان در این مورد را مثبت دانست و افزود: تا پایان سال گذشته ۳۳۵ هکتار گلخانه داشتیم که با توجه به امکان سنجی که در استان صورت گرفته امکان ایجاد سه هزار و ۹۹۸ هکتار گلخانه در البرز وجود دارد که تا ۴ هزار هکتار هم می تواند افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۲۶۶ مورد معادل ۷۸۰ هکتار پروانه تاسیس گلخانه در البرز صادر شده که تاکنون ۳۲۵ هکتار احداث شده ضمن اینکه جانمایی ۹۱۰ هکتار شهرک گلخانه ای در اراضی کشاورزی و مستثنیات نیز انجام و یا پروانه آن صادر شده است .

وی گفت: همچنین جانمایی شهرک‌های گلخانه‌ای یک هزار و ۲۸۲ هکتاری در اراضی ملی استان انجام شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.