شهرداری در دوره پنجم شورای شهر در حوزه بودجه روند رو به بهبودی داشت

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر در حوزه بودجه نویسی و تصویب تباصر روند رو به بهبودی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج امروز به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، عباس زارع در یکصد و بیست و چهارمین کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضاء کمیسیون، شهردار و معاونین وی برگزار شد، اظهار داشت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر در حوزه بودجه روند رو به بهبودی را شاهد بودیم که با توجه به افزایش قانونی حقوق و تورم ها ردیف جدیدی برای افزایش بودجه نداشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که اولین متمم بودجه شهرداری در این دور از شورا که مربوط به سال ۹۶ است، در محور دو موضوع اساسی بود که موفقیت‌های چشمگیری داشت، افزود: یکی از این موارد پیش‌بینی ارقام و ردیف‌های بودجه در حوزه‌های اولویت دار بود.

زارع تصریح کرد: مدیریت شهری کرج در دوره پنجم شورا تلاش کرد تا فضای جدید هزینه‌ای برای شهرداری ایجاد نشود که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و افزایش فقط در حوزه هزینه‌های جاری مربوط به تورم و افزایش حقوق کارکنان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تلاش کرده است تا از سال ۹۶ ردیف‌های بودجه در دفترچه بودجه اولویت دار باشد، تصریح کرد: فروش املاک، کیفیت املاک و نحوه واگذاری باید بررسی شود چرا که شنیده می‌شود منابع قابل توجهی از منابع شهرداری مربوط به فروش املاک است در صورتی که اینگونه نبوده و سال پیش از تشکیل دوره پنجم شورای شهر املاک فراوانی که شاید حتی کاربری خدماتی داشتند واگذار شده که چنین واگذاری‌هایی در این دوره از شورا نبوده است.

وی با بیان اینکه حوزه های مختلفی از جمله محیط زیست، املاک، حمل و نقل و ترافیک، معابر شهری، سیما و منظر، خدمات شهری و غیره بررسی و گزارش آنها به مردم اطلاع رسانی شود، گفت: اولین دستور کار ارائه گزارش مفصلی از بودجه و عملکرد شهرداری است که باید بررسی و واکاوی شود این گزارش تمامی اتفاقات بودجه‌ای از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ را به تفکیک نشان می دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری ازسخنانش یادآور شد: سال پیش از تشکیل دوره پنجم شورای اسلامی شهر، املاک فراوانی که شاید حتی کاربری خدماتی داشتند واگذار شده که چنین واگذاری‌هایی در این دوره از شورا نبوده است. شفاف سازی و تشکیل کمیته ای برای تهیه کتابچه عملکرد دوره پنجم شورای شهر کرج مواردی بود که جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مورد بررسی قرار گرفت.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.