حمایت اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از نیازمندان

نشست مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) ،قوه قضائیه و دادستانی کل کشور در راستای حمایت اجتماعی، قضائی از نیازمندان (صغار، ایتام) در ایام ولادت حضرت امیر المومنین (ع) برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد استان البرز با اشاره به اینکه هدف از این نشست استعدادیابی، پرورش و حمایت از نیازمندان (صغار و ایتام) با هدف شناسایی افراد واجد استعدادهای برتر در زمینه علمی، تحصیلی، فرهنگی، هنری و ورزشی است، اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور توسعه زمینه همکاری های مشترک، بهره مندی از ظرفیت های موجود و افزایش تعاملات دوجانبه، با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروههای هدف منعقد گردید.

وی استفاده از ظرفیت‌های سامانه‌های الکترونیک قوه قضائیه و سامانه امداد هوشمند در جهت شناسایی مددجویان دارای پرونده حقوقی افزود: هدف از این تفاهم نامه هم افزایی و استفاده از ظرفیت های طرفین در جهت تسهیل در احقاق حق مددجویان از طرق مختلف اعم از ارائه معاضدت های حقوقی، ارائه آموزشهای حقوقی، ارائه خدمات به محجورین در زمینه امور فرهنگی، تربیتی و مهارت افزایی و … است.

محمدی فرد با بیان اینکه دایر نمودن دفاتر حمایت حقوقی از نیازمندان در دادگستری‌های سراسر کشور از تعهدات این تفاهم نامه است گفت: ایجاد هماهنگی با کانون های وکلا و مراکز وکلای قوه قضاییه درجهت استفاده بهینه از خدمات معاضدتی آنها به نیازمندان ، همکاری قضات در تعیین کارشناس رسمی معاضدتی برای مددجویان امداد امام(ره) در راستای اجرای تبصره‌های ماده2 قانون تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری از دیگر تعهدات این تفاهم نامه است.

محمدی فرد بابیان اینکه هم افزایی در موضوع اشتغال زندانیان و خانواده های ایشان در قالب تامین امکانات و منابع اعتباری و تسهیل در سازوکارهای اجرایی است گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده های دعاوی مالی مددجویان،تسهیل‌گری در احراز اعسار نیازمندان تحت حمایت امداد امام (ره) در محاکم و … از دیگر موارد این تفاهم نامه است. در پایان این نشست از ۵ نخبه علمی ورزشی مورد حمایت کمیته امداد، ۵ خیر و حامی قوه قضایه و دادگستری استان و ۱۰ مددکار کمیته امداد و مراکز نیکوکاری نیز تجلیل به عمل آمد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.