با فعالیت نخستین مجمع تخصصی صنایع دستی در البرز موافقت شد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز گفت: با فعالیت نخستین مجمع تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در این مجموعه بر روی استراتژی توسعه صادرات هنرهای سنتی البرز کار متمرکز می شویم.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرزاز کرج،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری با بیان اینکه خوشبختانه با تاسیس مجمع تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان البرز موافقت شده است، اظهار داشت: این مجمع نماینده قانونی و رابط میان هنرمندان و اداره کل میراث فرهنگی استان البرز است‌.

وی افزود: این جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان البرز نخستین مجمع رسمی استان البرز در این زمینه است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به دنبال کردن اهدافی همچون استراتژی توسعه صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی از البرز  در قالب فعالیت های مجمع صنایع دستی استان، عنوان کرد: با حمایت از صنایع دستی استان در واقع فرصتی برای ارسال هنر البرزی ها به دیگر نقاط دنیا ایجاد می شود.

وی توضیح داد: به دنبال تاکید وزیر میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی کشور بر ضرورت ایجاد مجمع صنایع دستی در استان البرز شکل گیری این مجموعه در استان قوت گرفت و با درج آگهی ثبت آن رسما فعالیت این مجمع می تواند آغاز شود.

این بانوی کارآفرین البرزی که عضوی از این مجمع هم است، بیان کرد: ۴ عضو دیگر هیات موسس مجمع صنایع دستی استان البرز همگی از نیروهای متخصص در این حوزه هستند و در قالب برگزاری نشست های این مجمع قرار است که راهکار هایی در راستای کاهش چالش های پیش روی هنرمندان استان ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این مجمع به عنوان نخستین جامعه تخصص فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان البرز،گام های موثری در راستای رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان البرز در این مجموعه برداشته شود.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز، موضوع موافقت با تاسیس جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان البرز طبق دستور و تایید مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز به ثمر نشست و بر این اساس شادی حاضری، سعید فخر موسوی،ویدا بورانی، بهزاد اسلامی،‌ علیرضا فتح آبادی اعضای هیات موسس آن را تشکیل می دهند.

 

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.