رایزنی برای ایجاد سایت موزه در تپه ازبکی نظرآباد

معاون میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برنامه برای ایجاد سایت موزه در تپه ازبکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز شهباز محمودی  با اشاره به اینکه تپه ازبکی جزو یکی از شاخص‌ترین میراث‌فرهنگی البرز و کشور است،اظهار داشت: اقدامات مطالعاتی برای ایجاد سایت موزه تپه ازبکی انجام شده و در رایزنی‌های صورت گرفته، مدیر کل موزه‌های وزارت متبوع قول اختصاص اعتبار برای این کار را داده‌اند تا موزه تپه ازبکی را راه‌اندازی کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: نشان دادن پیشینه تاریخی این تپه و همچنین نمایش آثار و اشیایی که در کاوش‌های این تپه تاریخی کشف شده کمک زیادی به معرفی این اثر ارزشمند می‌کند.

محمودی ادامه داد: به این ترتیب علاوه بر نشان دادن ارزش تاریخی تپه ازبکی به جذب گردشگران بیشتری نیز کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که سایت موزه در این تپه ایجاد نشود، نمی‌تواند معرفی موثر و ملموسی از قدمت و ارزش تاریخی این مکان صورت بگیرد، گفت: بنابراین جدای از پیگیری برنامه ثبت جهانی تپه ازبکی که در حال تشکیل دبیرخانه آن هستیم، ایجاد سایت موزه در این منطقه نیز جزو اولویت‌های ما است.

به گفته محمودی اعتبار مورد نیاز برای این اقدام مبلغی معادل حداقل یک و نیم تا دو میلیارد تومان است تا سایت موزه ای در شأن تپه 9 هزار ساله ازبکی ایجاد شود.

http://پایگاه خبری

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.