بهره برداری 370 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان در هفته دولت

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: تلاش‌های مجاهدانه صنعتگران سبب روحیه و انرژی برای دولت مردان شده است و در چنین شرایط سخت و دشوار کارهای بسیار سختی در حوزه صنعت انجام شده که قابل ستایش است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سید مهدی نیازی حاشیه بهره برداری از 6 طرح صنعتی در استان البرز که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه ما این است که در کنار صنعتگران باشیم و مشکلی اگر باشد در حد توان خود رفع کنیم.

وی افزود: ما برای اینکه چرخ تولید این مملکت بچرخد و صنعتگران ما همیشه پا برجا باشند نسبت به توان خود با تمام وجود پشتیبان آنها هستیم.

نیازی گفت:صنعتگران باید به فکر بازارهای صادراتی باشند و ما نیز در بحث صادرات می توانیم کمک های شایانی به صنعتگران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز ۶ طرح بزرگ به ارزش سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به واسطه آنها ۶۰۰ نفر اشتغال زایی در استان ایجاد شده است، عنوان کرد: افتتاح این طرح ها ارزش افزوده زیادی برای استان ایجاد می کند که یک اقدام موثر و تحولی در صنعت محسوب می شود.

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزیر صمت تصریح کرد: همچنین در جلسه شورای گفتگوی‌ بخش خصوصی و دولت مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی استان مورد بررسی قرار می گیرد تا موانع و مشکلات در ستاد پیگیری و رفع شود.

نیازی خاطرنشان کرد: در طول هفته دولت حدود ۳۷۰ طرح در کل کشور با ارزش سرمایه گذاری حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان و ۲۳ هزار نفر اشتغالزایی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه سازمان صمت، محدود به حوزه های یادشده نیست، اظهار کرد: از آغاز کار وزارتخانه بحث اصلاح سازوکارهای حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت را به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار داد، بحث رفع موانع تولید و صادرات جزو موضوعات مهم بود که در این راستا چند مصوبه خوبی در سطح دولت گرفته شد که حتی برخی از مصوبات نیاز به مجوز قانونی داشت که مصوبات در جلسه سران قوا مطرح شد.

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزیر صمت بیان کرد: در کنار موارد یاد شده اقدامات اصلاحی دیگر صورت گرفت و بحث تامین مواد اولیه یکی از چالش های اصلی واحد هایی بود که در استان البرز مشاهده کردیم که در خصوص تامین مواد اولیه پتروشیمی اقداماتی به لحاظ مصوبه صورت گرفته که نیاز به همکاری سایر دستگاه ها مانند وزارت نفت دارد که بحث تامین مواد اولیه آنان را دنبال کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ مهدی کلبی خانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.