سازمانهای شهرداری عملاً یک واحد اداری فاقد استقلال به شمار می روند

عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: سازمانهای تابعه شهرداری در حال حاضر فاقد شخصیت مستقل حقوقی بوده و در خصوص مسائل مالی و کاری قدرت تصمیم گیری ندارند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علیرضا رحیمی با بیان اینکه سازمانهای وابسته شهرداریها بر اساس تغییراتِ اعمال شده در ساختار اساسنامه آنها توسط وزارت کشور در سالِ 95، تعدادی با یکدیگر ادغام گردیده و بسیاری از اختیارات قبلی از آنها گرفته شد، اظهار داشت: تجربهِ 6 ساله این اتفاق عملاً اتفاق رو به جلویی در عملکرد سازمانها را نشان نمی دهد.

وی افزود: در حال حاضر تقریباً اکثر تصمیم گیری ها در خصوص اقدامات و هزینه کرد و مشی کلی فعالیت های آنها با دستور و نظارت ستاد مرکزی شهرداری صورت می گیرد و عملاً به فربه تر شدن سیستم، بروکراسی تراشی و معطل ماندن برخی امور مهم منجر گردیده است.

سازمانهای شهرداری عملاً یک واحد اداری فاقد استقلال به شمار می روند

این مسئول با تاکید بر اینکه سازمانهای شهرداری فی الحال عملاً یک واحد اداری ذیل ستاد مرکزی به شمار می روند که نه شخصیت حقوقی مستقل دارند نه قدرت تصمیم گیری و نه فضایِ خلاقیت در خدمت رسانی، عنوان کرد: به نظر می رسد که در این خصوص نیازمند بحثِ جدی کارشناسی هستیم تا اصلاح اساسنامه ها صورت گیرد.

به گفته رحیمی، شورای اسلامی شهر در جریان تصویب بودجهِ 1401 شهرداری کرج با تمدید موقت اساسنامه سازمانها لغایتِ پایان شهریور ماه موافقت نموده و شهرداری باید در این فرجه زمانی در خصوص شخصیت حقوقی سازمانها و بررسی تهدیدها و فرصت های این عرصه اقدام نماید و هماهنگ با وزارت کشور به تصمیم واحدی برسد.

نایب رئیس پارلمان محلی کرج عنوان کرد: سازمان های وابسته شهرداری با ماموریت های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و… با هدف ارتقاء خدمت رسانی و چابک سازی و تسهیل در تصمیم گیری ها و سرعت بخشی به تحقق اهداف مدیریت شهری تاسیس شده اند که پس از سالِ 95 و با حذف بسیاری از اختیاراتِ آنها اکنون به یک واحد اداری و فاقد استقلال در تصمیم گیری تبدیل شده اند.

ی گفت: شهرداری کرج باید با هماهنگی شورا ی شهر و وزارت کشور چاره ای برای اصلاح اساسنامه سازمانها و ایجاد تعادل در اداره سازمانها بیندیشد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.