پیش بینی استقرار ۵۴۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه تا به امروز میزبان ۲۶۰ شرکت صنعتی و دانش بنیان در این منطقه هستیم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم این رقم را در دولت سیزدهم به ۵۴۰ شرکت برسانیم .

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز اکبر قنبرپور مدیر عامل در نشست تخصصی با مدیران شرکت های دانش بنیان که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد ضمن اعلام گزارشی از ظرفیت های موجود در منطقه و اعلام آمادگی برای حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: امسال حدود ۷۰ شرکت به صنایع مستقر در این منطقه افزوده می شود.

وی اظهار داشت: با توسعه زیر ساخت ها و واگذاری اراضی به شرکت ها بنا داریم که زمینه هر چه بیشتر استقرار این شرکت را در پیام فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۵۰ هکتار از اراضی پیام آماده سازی و به شرکت ها واگذار می شود به مزیت های استقرار در این منطقه اشاره کرد و افزود: معافیت های گمرکی، استقرار گمرک در منطقه و از سوی دیگر وجود انبارهای عمومی و امکان ایجاد انبارهای اختصاصی از جمله مزیت های این منطقه به شمار می رود.

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بهره مندی شرکت های مستقر در پیام از معافیت های شعاع ۱۲۰ کیلومتری تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به همین منظور در پیام برنامه ریزی هایی برای تحقق این شعار انجام شده است.

وی ادامه داد: با تحقق این برنامه ها در سال جاری به دنبال این هستیم که میزان استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از هشت درصد به ۲۰ درصد برسانیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: جذب شرکت های دانش بنیان جدید و از سوی دیگر کمک به شرکت های مستقر در منطقه با ارائه آموزش های لازم و تبدیل آنها به دانش بنیان از جمله برنامه هایی است که برای توسعه شرکت های دانش بنیان در پیام در حال اجرایی کردن آن هستیم.

قنبرپور در بخش پایانی سخنان خود به ایجاد مرکز نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پیام با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: همچنین ایجاد خانه صنایع خلاق در این منطقه به خصوص صنایع مرتبط با حوزه آی.تی و آی.سی.تی در برنامه های ما قرار گرفته است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.