نظارت بر آزمایشگاه های همکار با ارزیابی های مستمراستاندارد البرز

مدیر کل استاندارد استان البرز اعلام کرد: از ابتدای سال جاری 91 مورد ارزیابی از آزمایشگاه های همکار استان انجام شده است.

به گزارش همگام با البرز از کرج  امیرحسین محتشم صبح امروز در جمع خبرنگاران استان البرز اظهار داشت: در حال حاضر86 آزمایشگاه همکار دارای 93 گواهینامه معتبر در سطح استان بوده که 91 مورد ارزیابی از آن ها، بر اساس دستورالعمل های مربوطه، جهت بررسی رعایت ضوابط و الزامات استاندارد، انجام گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبات جلسات کمیته فنی در 11 ماهه امسال در اداره ی کل 49 مورد تمدید،2 مورد تعلیق، 2 مورد رفع تعلیق، و 15 مورد ابطال گواهینامه آزمایشگاه های همکار، و موافقت با صدور 2 گواهینامه در حوزه تعیین ماهیت انجام شده است.

محتشم عنوان کرد: آزمایشگاه های همکار استاندارد، آزمایشگاه هایی هستند که در زمینه تطبیق ویژگی کالا یا کالیبراسیون، ضمن رعایت الزامات استاندارد، با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری می کنند و بر اساس دستورالعمل های مربوطه، نظارت های لازم بر عملکرد آن ها انجام می شود.

گفتنی است به استناد بند 10 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعتبار بخشی و تأیید صلاحیت کلیه نهادهای ارزیابی انطباق نظیر آزمایشگاه های آزمون و برسنجی، مؤسسات بازرسی کننده داخلی و خارجی (سورویانس) مؤسسات گواهی کننده محصول، مؤسسات گواهی کننده اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات گواهی کننده سامانه های مدیریتی در کشور می باشد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ بابک رحیمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.