پایان پیک امیکرون در البرز

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: آمارها نشان می‌دهد که زودتر از زمان پیش بینی شده به پیک ابتلا به کرونا رسیده‌ایم و در حال پشت سر گذاشتن آن هستیم.

مهرداد بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان البرز با اشاره به تغییر رنگ بندی شهرستان‌های البرز اظهار داشت: خوشبختانه با کاهش تعداد مبتلایان و بیماران بستری، رنگ شهرستان فردیس به زرد و مابقی شهرستان‌های استان به نارنجی تبدیل شده است.

وی افزود: طبق بررسی صورت گرفته، البرز پیک بیماری و روند صعودی ابتلا را پشت سرگذاشته و به سمت سیر نزولی در حرکت است.

وی گفت: این روند نه تنها در البرز بلکه در سایر استان‌های کشور هم مشهود است و نشان می‌دهد زودتر از زمان پیش بینی شده به پیک ابتلا رسیده و در حال پشت سر گذاشتن آن هستیم.

این مسئول تأکید کرد: این روند در کاهش آمار مراجعان سرپایی به طور کامل مشهود است به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۱۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند این در حالی است که این آمار در هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر بوده است.

بابایی اضافه کرد: تعداد بیماران بستری نیز به ۴۴۶ نفر رسیده این در حالی است که هفته قبل بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز ادامه داد: متاسفانه هنوز آمار فوتی‌ها بالا است و امیدواریم با کاهش مبتلایان بستری، طی دو هفته آینده تعداد فوتی‌ها هم کم شود.

وی افزود: هر چند البرز در وضعیت ثابتی قرار دارد ولی با توجه به اینکه در ایام پایانی سال و زمان حضور مردم در بازار و مراکز خرید نزدیک می‌شویم، از مردم درخواست می‌شود از حضور در مراکز شلوغ خودداری و حتما در فضای بیرون از منزل ماسک مناسب استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برای سفرهای نوروزی هم هر چند مثل دو سال گذشته محدودیت اعمال نمی‌شود ولی مسافران باید حتما فرآیند واکسیناسیون خود راکامل کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.