سهم منطقه ویژه اقتصادی پیام درتولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به برنامه‌هایی با هدف تبدیل این منطقه به یکی از مهمترین قطب‌های اقتصاد دیجیتال کشور گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته سهم این منطقه در تولید ناخالص داخلی طی پنج سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز اکبر قنبرپور در نخستین نشست هم اندیشی با مدیران این منطقه اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و بر طبق تأکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، قصد داریم تا طی پنج سال آینده یک درصد از تولید ناخالص داخلی را در این منطقه رقم بزنیم.

وی افزود: تبدیل پیام به یکی از مهمترین قطب‌های اقتصاد دیجیتال کشور از طریق ایجاد زیرساخت‌های فنی و محتوایی برنامه ریزی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور اقداماتی از جمله مرکز ساخت و تولید دیجیتال، استودیوهای هوشمند و رندرفارم ها، شتابدهنده های حوزه نوآوری، توسعه فعالیت ها در بخش های دانش بنیان و استارت آپی و از سوی دیگر ارتباط با دیگر بخش های مرتبط در سراسر کشور در قالب این برنامه اجرایی خواهد شد.

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین بنا داریم تا از این ظرفیت در راستای توسعه تولیدات داخلی و اشتغال هر چه بیشتر بهره بگیریم و با ارائه خدمات تخصصی به واحدهای صنعتی مستقر در منطقه، زمینه تسریع در رشد اقتصادی آنها را بیشتر از قبل فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام منحصر به فرد است اظهار کرد: در کنار وجود این ظرفیت‌ها به دنبال این هستیم تا با توسعه زیر ساخت ها با رویکرد اقتصاد دیجیتال بتوانیم زمینه استقرار شرکت های بیشتری در این بخش را فراهم سازیم و شرایط ویژه ای را نیز برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد کنیم.

قنبرپور توسعه فعالیت ها در بخش فرودگاهی را از دیگر اقدامات برنامه ریزی انجام شده عنوان و تصریح کرد: با هدف محقق ساختن این مهم انتظار ما از مجموعه این است که نسبت به معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های موجود به سرمایه گذاران و مردم گام های بیشتری بردارند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.