لزوم تشکیل کمیته ساخت و سازها‌ی ساختمانی در کرج

در نشست کمیسیون سرمایه‌گذار‌ی اتاق بازرگانی البرز بر لزوم تشکیل کمیته ساخت و سازها‌ی ساختمانی در ذیل فعالیت های این کمیسیون تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز شاهین ظهوری در هجدهمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری(پول و بانک) و توسعه خدمات که با دستور جلسه بررسی شرایط اقتصادی بازار مسکن، تصمیمات دولت در این حوزه و قیمت‌گذاری پروژه‌های منطقه ای در دست احداث توسط سرمایه گذاران برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری سلسله نشست هایی در قالب کمیته ساخت مسکن در کلانشهر کرج با حضور سرمایه گذاران صنعت ساختمان ضرورت دارد تا در قالب آن تصمیمات مهمی در حوزه مواردی از جمله قیمت گذاری پروژه ها انجام شود‌.

وی افزود: اگر در ذیل فعالیت‌های کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز کمیته ای در زمینه ساخت و سازهای ساختمانی تشکیل و فعال شود، هر گونه برنامه و طرح ارائه شده در این کمیته از سوی کمیسیون سرمایه گذاری در جلسات تخصصی استان از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می شود و تصمیمات این شورا به لحاظ قانونی لازم الاجرا است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری”پول و بانک” و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در کمیته ساخت ضمن ارائه تکنولوژی ها و تکنیک‌های صنعت ساختمان و اخذ تصمیمات کارشناسانه و فنی چکش کاری‌های لازم برای حل مسائل این صنعت مهم استان در قالب جلساتی با حضور نمایندگانی از مجموعه شورا و شهرداری که در مباحثی مانند قیمت گذاری پروژه های مسکن اثرگذار هستند، برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دو سال گذشته یک خروجی مهم جلسات کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز تصمیم گیری در خصوص تشکیل صندوق پژوهش و فناوری استان بود، یکسال قبل این صندوق به منظور حمایت از گروه‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و صاحب ایده در البرز راه اندازی شد و با تلاش‌های صورت گرفته اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی در قالب ضمانت نامه و تسهیلات بانکی برای آن منظور شده است‌.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری(پول و بانک) و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات نوسات برق و خاموشی های متعدد در سطح صنایع استان به ویژه در تابستان گذشته گفت: در حال حاضر به دنبال راه اندازی ۱۰۰ مگاوات نیروگاه های مقیاس کوچک پایه گازسوز در سطح شهرک های صنعتی استان هستیم.

وی با بیان اينکه استاندار البرز نیز برای جبران کسری برق صنایع و جلوگیری از بروز خاموشی های مدت در واحدهای تولیدی استان به دنبال پیاده سازی راه حل‌های اصولی و اجرایی است، افزود: اگر دولت بتواند پیشنهادات خوبی به سرمایه گذاران این پروژه ها ارائه دهد، مشوق خوبی برای جذب مشارکت آنها خواهد بود.

در ادامه این جلسه سید محمد دهقان نیری از اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری(پول و بانک) و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز و از فعالان عرصه تولید موزائیک و سنگ‌های ساختمانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تشکلی گفت: شکل گیری تشکل‌ها در هر صنعتی می تواند نقش مهمی ایفا کند، به ویژه صنعت ساختمان که نیاز به تبادل اندیشه‌ها و بروزرسانی تکنولوژی‌ها و فناوری‎های جدید دارد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی یک تشکل در حوزه صنعت ساختمان‌سازی در البرز، به استانی پایلوت در زمینه فعالیت های تشکلی تبدیل شود.

بیژن اسور دیگر عضو کمیسیون سرمایه گذاری(پول و بانک) و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز نیز در این جلسه گفت: اگر قرار باشد که از برگزاری این جلسات به نتیجه برسیم، باید فعالان بسیاری از حوزه صنعت ساختمان‌ در کرج برای حضور در نشست‌های کمیته ساخت مسکن اعلام آمادگی کنند.
وی بیان کرد: با تشکیل کمیته ساخت مسکن به دلیل تعاملات میان اتاق بازرگانی البرز و ارگان‌های دولتی، ارتباط بهتری با مسئولان دولتی از جمله معاون عمرانی استانداری البرز و یا شهرداری ها می توان برقرار کرده و از حضور آنها در جلسات برای پیگیری و رفع مشکلات حوزه ساختمان استفاده کنیم.

در بخش دیگری از نشست کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز، از سوی فعالان استان در حوزه ساخت و تولید مسکن به این نکته اشاره شد که با توجه به انجام پروژه های مختلف مسکن در البرز نیاز است که شهردار کرج نیز در این جلسات حضور یابد، چرا که ۹۰ درصد مشکلات سازندگان پروژه‌های ساختمانی با شهرداری و شورای شهر است.

در این نشست دیگر مسئله عنوان شده از سوی سرمایه گذاران حوزه صنعت ساختمان‌ که حدود یکسال است شهرداری کرج جلسات کمیسیون ماده ۵ را برگزار نمی کند و این امر چالش‌هایی را برای سازندگان مسکن و پروژه های ساختمانی به همراه داشته است.

در بخش دیگری از این جلسه مطرح شد که در سال‌های اخير بسیاری از سازندگان با جریمه‌هایی از سوی شهرداری مواجه شده اند که مبالغ آن چندین برابر پولی است که از انجام یک پروژه ساختمانی نصیبشان می‌شود.

در ادامه از سوی سازندگان مسکن در کلانشهر کرج بیان شد که بخش خصوصی با وجود شرایطی مانند تورم افسار گسیخته همچنان در کشور به سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی مشغول هستند و با این وجود انتظار می‌رود مجموعه‌های دولتی مرتبط با نظارت بر پروژه‌های ساختمانی نباید آنها را از سرمایه گذاری در حوزه مسکن دلسرد کنند.

در این نشست از سوی یکی از فعالان حوزه ساختمان سازی در کرج بیان شد که هرساله بر قیمت مصالح ساختمانی، نرخ آسفالت و خدمات شهری افزوده می شود، در نتیجه باید نمایندگانی از شهرداری در نشست‌های کمیته تخصصی ساخت مسکن حضور یابند و ضمن پاسخ به پرسش‌های سازندگان ساختمانی در زمینه مسائلی از جمله طرح تفصیلی کلانشهر کرج اطلاع جامع در اختیار آنها قرار داده شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.