نرخ بیکاری استان البرز در تابستان 1400 برای  نخستین بار تک رقمی شد

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز در خصوص آمار بیکاری استان گفت : با اعلام مرکز ملی آمار ایران و بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان ۱۴۰۰ ؛ نرخ بیکاری استان البرز با میزان ۹.۱ درصد برای نخستین بار تک رقمی شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج حسین فلاح نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان البرز با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان اظهارداشت: نرخ بیکاری استان البرز در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۹؛ به میزان  ۳.۳ درصد کاهش داشته است و در تابستان سالجاری به ۹.1 درصد یعنی کمتر از متوسط کشوری و به زیر ۱۰ درصد رسیده است .

وی افزود : اشتغال وبیکاری از جمله موضوعات اساسی اقتصاد هر کشوری است به گونه ای که  افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بعنوان یک از شاخص های توسعه یافتگی جوامع  تلقی می شود.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به میزان مشارکت اقتصادی استان بر اساس آمار اعلام شده ادامه داد : نرخ مشارکت اقتصادی استان البرز در همین مدت ۳۹.۷ بوده است در حالیکه بر اساس آمار اعلام شده توسط مرکز آمار ایران ؛ نرخ بیکاری و مشارکت کل کشور در تابستان 1400 به ترتیب به میزان  ۹.۶ و ۴۱.۱ درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد : به رغم آنکه شیوع کرونا به حوزه های مختلف در استان آسیب زیادی زده است اما نرخ بیکاری در استان با همراهی بخش های مختلف و تلاش های صورت گرفته کاهش یافته است و کمتر از میانگین کشوری شده است وامیدواریم با برنامه ها وسیاست گذاری های جدید در اشتغال کشور و استان و استفاده از ظرفیت های بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی البرز این روند کاهشی را همچنان شاهد باشیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.