گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا انتقال عوامل بیماری زا به حداقل برسد.

غلامرضا توکلی در گفت وگو با خبرنگار همگام با البرز اظهار داشت: از ساعت هفت صبح الی ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ تیرماه  ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۶ اکیپ سیار شامل ۲۰ دکتر دامپزشک و ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت در کشتارگاه‌های دام استان حضور یافته و بر ذبح بهداشتی دام نظارت داشتند.

وی افزود: علاوه بر ناظرین و بازرسان این اداره کل، ۱۰ ناظر شرعی هم در محل کشتارگاه‌ها حضور یافته و بر ذبح شرعی دام نظارت‌های لازم را به عمل آوردند.

این مسئول تاکید کرد: گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا انتقال عوامل بیماری زا به حداقل برسد.

توکلی تصریح کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و علائمی در دام بیمار ندارد ولی در انسان خطر مرگ به دنبال دارد را می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش در تماس با گوشت قربانی و نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت و آلایش دام به مدت حداقل ۴۸ ساعت قبل از مصرف در دمای یخچال کنترل کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد از خرید دام زنده از مراکز غیر مجاز و از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و جهت کشتار دام صرفا به کشتارگاه‌های استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا مراجعه نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از  مردم خواست تا در صورت مشاهد هرگونه موارد غیر بهداشتی و تخلف  با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.