عدم میل به ازدواج در جوانان زنگ خطری برای تولید نسل در آینده کشور است

رییس مجمع جوانان استان البرز گفت: عدم میل به ازدواج در جوانان زنگ خطری برای تولید نسل در آینده کشور است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج محسن انصاری، رییس مجمع جوانان استان البرز، در جمع خبر نگاران استان البرز در خصوص اقدامات صورت گرفته این مجموعه برای گرامیداشت هفته ازدواج، اظهار داشت : با توجه به مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد و عدم میل ازدواج در جوانان اقداماتی راهبردی و عملیاتی در دستورکار قرار گرفته است.

رییس مجمع جوانان استان البرز نبود شغل، گرانی مسکن و اقلام ضروری زندگی و روابط نامشروع در دسترس را از جمله مشکلات سر راه ازدواج جوانان برشمرد و افزود: دولت و نهادهای مربوطه طی سال‌های گذشته هیچ‌ میل و ر‌غبتی برای رفع مشکلات سر راه جوانان نداشتند، عدم میل به ازدواج در جوانان زنگ خطری برای تولید نسل در آینده کشورخواهد بود.
انصاری در بخش دیگری یادآور شد: در ابتدای اقدامات کارگاه‌های آموزشی تخت عنوان انتخاب درست برای افراد مجرد برگزار شد، در ادامه این آیین دور‌ه‌های آموزشی برای افرادی که در شُرف ازدواج قرار دارد و زوج‌های جوان نیز طراحی و برگزار شده است.

این مقام مسؤول به اشاره به اینکه یکی از مشکلات سر راه جوانان اشتغال است، ادامه داد: در این راستا افرادی که نیاز به شغل داشتند به شهرک‌های صنعتی مستقر در البرز معرفی شدند در این میان نیاز سنجی از واحد‌های تولیدی صورت گرفت و در برخی از مشاغل دوره‌های آموزشی نیز برای جامعه هدف این مشاغل برگزار شد.

وی به معضل مسکن جوانان برای شروع زندگی اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا تعاونی مسکن جوانان استان البرز ثبت شده است و اقدامات مربوط به نامه‌نگاری‌ها نیز صورت گرفته؛ ظرف یک هفته آتی این تعاونی مسکن ثبت حقوقی خواهد شد. سعی ما این است که در حوزه رفع مشکل مسکن جوانان اقدامات میدانی و عملیاتی انجام دهیم.

انصاری با اشاره به گرانی اقلام اساسی زندگی جوانان و مشکلاتی که سر راه قشر آسیب پذیر جامعه قرار دارد، افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با کمیته امداد و ستاد اجرای فرمان امام (ره) مقرر شد در خصوص تامین کالای اساسی زندگی زوج‌های نیازمند اقدام شود.

وی شرایط در ادامه ضمن قیاس اخذ وام ازدواج با وام‌های کلانی که به افراد خاص داده می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از زوج‌ها به دلیل شرایط سخت وام ازدواج دست خالی زندگی خود را شروع خواهند کرد، با توجه به اینکه مسئله ملی و کلان است تولیدمحتوای کلیپ‌های طنز در دستورکار قرار گرفت که امیدواریم نظر مسؤولان مربوط را نیز به خود جلب کند.

به گفته انصاری هشت مرکز مشاوره ازدواح تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان در این ایام خدمات خاص با تخفیفات ویژه ارائه خواهند داد که البته این خدمات برای گروه خاص نیز رایگان خواهد بود.

رییس مجمع جوانان استان به برگزاری چندین جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: ازجمله این جشنواره ‌ها می‌توان از ازدواج آسان، پیوند آسمانی، هر پنجره یک قصه(تعریف خاطرات زوج‌ها در قالب فیلم، صوت و نوشته) و جشنواره شعر دو بیتی هفت خان رستم با موضوع چالش‌ها و موانع ازدواج نام‌برد.

انصاری با بیان اینکه بضاعت مالی محدودی برای اجرای این برنامه‌ها در اختیار مجموعه قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۰۲ جوان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند در این میان تجلیل از زوج‌های جوان کادر درمان، ورزشکار و فعال اجتماعی در نظر گرفته شده است. همچنین زوج‌های با مهریه ۱۴ سکه و کمتر از آن‌ تجلیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این هفته روز یکشنبه مصادف با ۲۷ تیرماه همراهِ مسؤولان استانی و ملی برگزار خواهد شد، افزود: ستاد هفته ازدواج طبق روال هرساله تحت عنوان دبیرخانه هفته ازدواج فعالیت خود را با حضور اعضای مجمع، کارکنان ورزش و جوانان، اعضای کمیسیون‌ها و نماینده اصحاب رسانه در حال فعالیت است که امیدواریم بتوانیم با بضاعت محدود خود اقدامات میدانی و عملیاتی داشته باشیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.