۶۵ ساله‌ها در البرز واکسینه می شوند

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز گفت: در صورت اعلام وزارت بهداشت شرایط برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در استان البرز فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علیرضا سلیمانی، سخنگوی ستاد کرونا استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران استان البرز  با اشاره به ورود کرج به وضعیت قرمز کرونایی، گفت: دو شهر زرد و مابقی نارنجی هستند اما این شرایط ثابت نخواهد بود و هرلحظه ممکن است با شرایط بدتری مواجه شویم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه سرعت افزایش بیماران مراجعه کننده چشمگیر است، ادامه داد: طی ۱۰ روز گذشته تعداد بستری‌های کرونایی از ۵۰۰ مورد به ۷۵۰ مورد رسیده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: شدت شیوع بیماری بیانگر این است که گرفتار ویروس جهش یافته شده‌ایم، از هر خانواده‌ای که مراجعه می‌کنند چندین نفر مبتلا وجود دارد؛ با توجه به شدت شیوع بیماری انتظار می‌رود رعایت اصول بهداشتی جدی تر انجام شود.

سلیمانی بیان کرد: توصیه می‌کنم با کوچکترین علامت حتی یک آبریزش خفیف و ساده بینی خود را قرنطینه و از سایر اعضای خانواده جدا کنند؛ متاسفانه میزان رعایت اصول بهداشتی زیر ۵۰ درصد ارزیابی شده است.

وی درخصوص اجرای محدودیت‌های کرونایی، یادآور شد: با توجه به اینکه ماه‌هاست با ویروس کرونا مواجه هستیم همه وظیفه خود را می‌دانند. در حال حاضر تنها رسته یک اجازه فعالیت دارد و محدودیت شبانه باید اجرایی شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ادارات با ۳۰ ال ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند، اظهار کرد: در پی افزایش مراجعین تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها بالا خواهد رفت، در همین راستا سلامت مردم اولویت بیشتری برای ما دارد و خواهشمندیم برای حفظ سلامت خود مشاغل خود را برای مدت کوتاهی تعطیل کنند.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: روند واکسیناسیون در صورت تأمین واکسن از سوی وزارت بهداشت بدون مشکل و وقفه در جریان است، در حال حاضر واکسن مورد نیاز برای استان تأمین شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: با اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون ۶۵ الی ۷۰ ساله ها را آغاز خواهیم کرد.

سلیمانی در خصوص سفر به ارمنستان برای دریافت واکسن، یادآور شد: شاهد ازدحام در اماکن مختلف مسیر رفت به ارمنستان هستیم که خود عامل شیوع بیماری است، توصیه می‌کنیم مردم صبوری را جایگزین چنین اقداماتی کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.