مرکز سنجش و ارزیابی بدنی آتش‌نشانان در کرج افتتاح شد

مرکز سنجش و ارزیابی بدنی آتش‌نشانان در کرج با حضور مسؤولان ملی و استانی و شهری در سالن عملیاتی ورزشی شهید فرخنده بخت، برای اولین بار در کشور به بهره برداری رسید.

بابک نورالهی، مدیر ستاد هماهنگی آتش نشانان کشور، در آیین افتتاح مرکز سنجش و ارزیابی بدنی آتش‌نشانان در کرج، در جمع خبرنگاران استان البرز  بابیان اینکه آتش نشان‌ها برای انجام وظیفه مطلوب باید از میزان آمادگی جسمانی مناسب برخوردار باشند، اظهار داشت: در این خصوص آتش نشانان پس از انجام تست‌های مختلف ورزشی می‌توانند در شرایط کاملا متفاوت و بحرانی، عملکرد تخصصی خود را به درستی و با کمترین تلفات انجام دهند.

وی افزود: آمادگی جسمانی از جمله خصوصیات آتش نشانان است که همواره باید در بالاترین سطح استاندارد بوده تا آنها بتوانند در اجرای ماموریت‌های محوله، عملیات امداد و نجات را به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

مدیر ستاد هماهنگی آتش نشانان کشور تحقق این امر را برای سایر استان‌های کشور ضروری خواند و بیان کرد: هر چند هر یک از سازمان‌های آتش نشانی در کشور فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند ولی لازم است برای بالا بردن سطح آمادگی جسمانی، تستهای بدنی و ارزیابی بدنی آتش نشانان نیز ملاک عمل کاری شان قرار گیرد تا با بالا بردن این بعد بتوانند به نحو احسنت در عملیات‌ها به شهر و شهروندان خدمات ارائه دهند.

نورالهی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: آتش نشانی در زمره طاقت فرساترین و خطرناک ترین مشاغل است  که لازمه مقابله با خطرات احتمالی بهره مندی از میزان بالای آمادگی جسمانی است و امید است با بهره برداری این مرکز تمامی آتش نشانان سطح استان بتوانند از این حیث در صدر قرار گیرند و دیگر شهرهای کشور نیز به تبعیت از این مرکز بتوانند همچین مرکزی را در سازمان آتش نشانی خود شاهد باشند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ الناز کوهزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.