۱۲ هزار مددجوی خدمات مشاوره و غربالگری دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: بیش از ۱۲ هزار مددجوی مورد حمایت کمیته امداد البرز از غربالگری سلامت، مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج  محمد محمدی فرد،امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: ۴۱۰۰ نفر از مشاوره فردی و گروهی و ۸۰۰۰ نفر از غربالگری سلامت روان بهره‌مند شدند.

محمدی فرد با بیان اینکه این خدمات طی یک سال گذشته به مددجویان تحت حمایت ارائه‌شده است، اظهار کرد: یکی از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که با اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی روبه‌رو هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای در کمیته امداد مکمل سایر خدمات فرهنگی است، ادامه داد: مددجویان با موضوعاتی ازجمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد ، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق و عوامل مؤثر بر تحکیم بنیان  خانواده آشنا شدند.

وی با بیان اینکه خانوارهای نیازمند که سرپرست آنان در زندان هستند می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این نهاد بهره‌مند شوند، یادآور شد: طی تفاهم‌نامه با اداره کل سازمان زندان‌ها مقرر گردید خانواده‌های این افراد نیز از خدمات مشاوره فردی و گروهی و همچنین غربالگری سلامت روان استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد البرز افزود: اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمندسازی روحی-روانی فرزندان خانواده‌های مورد حمایت، دختران شایسته ازدواج و غربالگری سلامت روحی و مشاوره تحصیلی از دیگر اقدامات فعالیت‌های مشاوره‌ای بوده است.

محمدی فرد بیان کرد: هم‌اکنون علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط همکاران مشاور در ادارات کمیته امداد استان ۳ مرکز رهنمون، راه سبز و التیام با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با این نهاد به ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان نیازمند می‌پردازند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.