افتتاح 47 صندوق پژوهش و فناوری در استان البرز

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور در استان البرز ضمن افتتاح چهل و هفتمین صندوق پژوهش و فناوری در پارک علم و فناوری البرز از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این پارک بازدید و از چهار محصول سه شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری البرز رونمایی کرد..

به گزارش همگام با البرز از کرج رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه 320 شرکت دانش‌بنیان کشور در استان البرز مستقر هستند گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که نهادهای زیست‌بوم نوآوری در برخی از استان‌ها مثل البرز با تأخیر انجام می‌شود، دلیل این مشکل هم این است که به دلیل نزدیکی استان البرز به استان تهران این نیازها از تهران تهیه می‌شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل ما صندوق پژوهش و فناوری را با همکاری دستگاه‌های استانی مثل پارک علم و فناوری البرز راه‌اندازی کردیم و امیدواریم که مؤثر واقع شود. در حال حاضر ۹۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی و ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان ضمانت به شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز تعلق‌گرفته است و امیدواریم برخی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برطرف گردد..

وحدت افزود: علاوه بر تأسیس صندوق، ایجاد خط اعتباری نیز اهمیت زیادی دارد که باید در کنار صندوق راه‌اندازی شود. این پروژه نیازمند منتوری است و افراد باتجربه در حوزه دانش‌بنیان و فناوری می‌توانند کمک زیادی به شرکت‌های نوپا بداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان برای ما بسیار مهم است و می‌تواند کمک زیادی به اکوسیستم نوآوری و استان و پارک علم و فناوری البرز داشته باشد اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته کمک بلاعوضی به راه‌اندازی این کارخانه داشته باشد و همچنین بودجه مختص آن در صندوق هم تصویب‌شده است.

وحدت افزود: مسئله بعدی سرویس استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک است. ما خط اعتباری استقرار شرکت‌ها را تا سقف دو میلیارد تومان تأمین می‌کنیم. تا این لحظه ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کردیم و هدف‌گذاری ما این است که با اضافه شدن اعضای جدید به اکوسیستم فناوری بتوانیم دامنه این کمک‌ها را بیشتر و گسترده‌تر کنیم و بتوانیم قطعات پازل علم و فناوری استان را کامل کنیم. خواسته من این است که توجه و حمایت از به شرکت‌های نوپا بیشتر باشد و به این شرکت‌ها بادید مثبت‌تری نگاه شود تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و درنهایت مستقل شوند.

وحدت تصریح کرد: درنهایت این اقدامات قطعاً سودآور خواهد بود و برای مثال خود صندوق نوآوری می‌تواند سود خود از این سرمایه‌گذاری را بدون شک در آینده به دست بیاورد.

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به سال‌های اخیر وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ما بسیار بهتر شده است.

در بحث نیاز به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی ما مفتخریم که این دستگاه‌ها شامل ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز و تجهیزات اتاق آی.سی.یو، همه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شد و درنهایت واکسن کووید ۱۹ که همانطور که مقام معظم رهبری به آن اشاره و از آن استفاده کردند یک افتخار ملی است و باید به آن افتخار کرد. باید تلاش کنیم تا رابطه بین اعضا اکوسیستم فناوری بیشتر و بهتر شود تا در آینده شاهد دستاوردهای علمی و فناوری و نتیجتاً اقتصادی بیشتری باشیم.

وحدت در مراسم افتتاح صندوق پژوهش و فناوری البرز که روز شنبه پنجم تیرماه در استانداری البرز برگزار شد، گفت: البرز به خاطر ویژگی‌ها و قرابت با پایتخت در حوزه دانش‌بنیان شرایط خوبی دارد و نزدیک به ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان مستقر است ولی نهادهای زیست‌بوم نوآوری با تأخیر انجام‌شده است.

وی افزود: حضور تیم خوب در هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری البرز من را خوشحال می‌کند چون هم ازنظر مالی می‌توانند کمک کنند و هم ازنظر تجربی می‌توانند شرکت‌ها را تا بازار هدایت کنند.

وحدت در ادامه بابیان اینکه بحث خط اعتباری و تسهیلات صندوق در این هفته تصویب خواهد شد، گفت: با این تصویب دست صندوق البرز برای ارائه خدمات بازخواهد شد.

این مسئول افزود: کارخانه نوآوری استان البرز هم در صندوق نوآوری تسهیلات آن تصویب‌شده و در کنار پارک و صندوق پژوهش و فناوری به اکوسیستم استان کمک خواهد کرد.

وحدت خاطرنشان کرد: با حضور صندوق پژوهش و فناوری تسهیلات ارائه‌شده تحرک بزرگی خواهد کرد و خواهش من این است نگاه به شرکت‌های نوپا و کوچک باشد.

یکی از عوامل اصلی زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی صندوق پژوهش و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم در یک زیست‌بوم یا اکوسیستم با خروجی خوب داشته باشیم، لازمه آن کار هماهنگ تمام اعضای آن اکوسیستم در کنار هم است. درواقع اگر یک عضو وجود نداشته باشد یا به‌صورت ناهماهنگ فعالیت کند دستیابی به این مهم ممکن نیست. یکی از عوامل اصلی این زیست‌بوم صندوق پژوهش و فناوری است.

مهدی عباسی با اشاره به اینکه خوشبختانه صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی هم راه‌اندازی شده گفت: کار خوبی که در هشت ماه اخیر در استان البرز و پارک علم و فناوری انجام‌شده راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری البرز با مشارکت حداکثری بخش خصوصی است که این میزان مشارکت در نوع خود بی‌سابقه است. طی سفری که دکتر وحدت امروز به البرز داشتند صندوق بااعتبار ده میلیارد تومانی رسماً راه‌اندازی شد.

کمک یک‌صد میلیارد تومانی به صندوق پژوهش و فناوری استان البرز

رئیس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: یکی از قول‌هایی که ریاست محترم صندوق نوآوری و شکوفایی به ما دادند ایجاد خط‌های اعتباری بود که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد این صندوق می‌کنند. همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار ایشان قرار دارد. بحث بعدی که با دکتر وحدت انجام شد بهبود حوزه توانمندسازی بود که بحث‌ها و صحبت‌های خوبی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: با همکاری‌هایی که در این سال‌های اخیر بین جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری انجام شد امیدواریم بتوانیم به توسعه فیزیکی پارک نیز برسیم.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در جهاددانشگاهی پیگیری شد ساختمان فیزیکی کارخانه نوآوری است که مقرر شد بااعتبار ۱۵ میلیارد تومانی از معاونت علمی و ۱۵ میلیارد تومان از صندوق نوآوری حدود ۶۰۰۰ متر به فضای فیزیکی جهاددانشگاهی اضافه بکنیم. همچنین مساعدت لازم از سوی نهادهای مسئول برای ازسرگیری این پروژه نیز انجام‌شده و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه آینده آن را با موفقیت به اتمام برسانیم.

معرفی محصولات رونمایی شده در رونمایی امروز

محصول لیزرتراپی
محصول لیزرتراپی، درمانی است که نور را به‌صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول‌موج مشخصی دارند، در نقطه درمان ساطع می‌کند. در فیزیوتراپی از لیزر جهت تسکین درد، تسریع بازسازی بافت و کاهش التهاب استفاده می‌شود.

کیت تشخیص کرونا
همچنین کیت تشخیص کرونا در ساختار خود از سه ژن اصلی بهره می‌برد که هرکدام با یک فلوروکروم (رنگ) مجزا قابل‌شناسایی هستند. ژن Rdrp با فلوروکروم FAM، ژن Spike با فلوروکروم ROX و ژن P Rnase با فلوروکروم JOE جهت تأیید یا عدم تأیید ویروس کرونا در نمونه فرد، به صورت مولتیپلکس و استفاده آسان در اختیار آزمایشگاه‌ها قرار گرفته است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.