۳۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش رای تحت تعقیب هستند

رییس کل دادگستری البرز عنوان کرد که ۳۰ نفر در این استان در رابطه با خرید و فروش رای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بازداشت و تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج حسین فاضلی هریکندی ظهر امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در دادگستری استان البرز برگزار شد اظهار داشت: بیشترین تخلفات مربوط به روز انتخابات در خصوص خرید و فروش رای بوده است و گزارشاتی در این رابطه در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس داشته ایم که در مجموع ۳۰ نفر تحت تعیقب و بازداشت که عده ای با تامین قرار آزاد و مابقی نیز در بازداشت هستند.

وی با بیان اینکه پرونده این افراد در حال رسیدگی و بررسی های بیشتر است افزود: با توجه به تعداد شرکت کننده ها و حجم صندوق ها این میزان تخلف آمار زیادی نیست اما توجه قوه قضاییه بر این است که حتی یک مورد تخلف نیز نباید داشته باشیم.

فاضلی هریکندی در خصوص تعیین وضعیت پرونده هایی که خرید و فروش رای در آن مسجل شود گفت: تصمیم گیری در خصوص آرای ابطال و یا اقدامات دیگر بر عهده دستگاه ها است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستکاری در لیست شوراهای اسلامی شهر و روستا کرج خاطر نشان کرد: تاکنون در این رابطه گزارشاتی ارسال نشده اما در صورت اعلام به طور قطع پیگیری خواهد شد.

رییس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده های مربوط به دستگیری مدیران استان در سال ۹۹ اشاره و گفت: در خصوص پرونده هایی از جمله پرونده موسوم به فلاحتی در راستای حفظ بیت المال و مبارزه با مفاسد اقتصادی بیش از ۵۴ نفر تحت تعقیب و حکم نیز صادر شده که البته در مرحله تجدید نظر خواهی است، پرونده تعدادی از مدیران شهرداری نیز به جرم ارتشاء و سوء استفاده از مقام ها برایشان کیفرخواست صادر شده و در دادگاه تجدید نظر نیز در حال رسیدگی است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: یکی از پرونده هایی که در اواخر سال گذشته باز شد در خصوص فساد مالی در شرکت توزیع نیروی برق بود که در این رابطه سه نفر از مدیران و کارکنان این شرکت و هشت نفر بیرون از مجموعه تحت عنوان مشاوره به جرم ارتشا تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی پرونده شرکت توزیع نیروی برق استان حدود ۲۰ میلیارد تومان است اظهار داشت: روش این افراد بدین شکل بوده که برای واگذاری انشعاب برق با مگاوات بالا متقاضیان را که بیشتر آنها تولید کنندگان بودند به واسطه هایی در خارج از شرکت تحت عنوان مشاوره معرفی که در نهایت بخشی از مبلغ که به حساب این افراد واریز می شدو

فاضلی هریکندی گفت: هر کدام مبلغی در حدود ۵۰ میلیارد ریال دریافتی نامشروع و تحت عنوان رشوه داشتند که در حال پیگیری های بیشتر و در مرحله تکمیل مقدمات است که با تکمیل مقدمات به صورت ویژه در دادگاه رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: همچنین پرونده شرکت شهرک های صنعتی البرز نیز در حال رسیدگی است.

رییس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل ۵۹۸ هزار و ۹۵۵ فقره پرونده در دادگستری استان در سال گذشته اشاره و گفت: همچنین در همین مدت بیش از ۱۳۰ هزار و ۸۰۷ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف البرز تشکیل شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در سال گذشتته ۳۱ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده مانده از سال های قبل نیز رسیدگی شده اند تصریح کرد: میانگین رسیدگی به پرونده های مانده در کشور حدود ۱۲ درصد بوده این در حالی است که با عزم صورت گرفته در استان این میزان ۲۲ درصد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی قرارگاه صیانت از بیت المال و اراضی منابع طبیعی در استان در سال گذشته اشاره و گفت: با راه اندازی این قرارگاه پارسال بیش از سه هزار و ۸۷۳ هکتار از اراضی استان رفع تصرف و آزاد سازی شد این در حالی است که پیش از راه اندازی این قرارگاه و در سال های ۹۴ تا ۹۸ و در حدود پنج سال سه هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی آزاد سازی شده است.

رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه بیشترین تغییر کاربری ها به ترتیب در حوزه ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد، کرج،اشتهارد، فردیس و طالقان بوده افزود: همچنین در سال گذشته بیش از پنج هکتار از حریم رودخانه آتیشگاه آزاد سازی شد.

وی در ادامه به تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص در استان اشاره و تاکید کرد: در این قرارگاه سه دسته از جرایمی که امنیت مردم را دچار خدشه می کنند از جمله سرقت ها، مانند سرقت به عنف، کیف قاپی، جیب بری و مسایلی از این قبیل، قتل های عمد، آدم ربایی، اسیدپاشی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و قدرت نمایی در دستور کار قرار گرفته و به صورت ویژه رسیدگی می شوند.

فاضلی هریکندی گفت: با تشکیل این قرارگاه جرایمی از این دست با راه اندازی شعب خاص به صورت ویژه با این هدف که حداکثر مجازات قانونی برای این مجرمان بدون هر گونه ارفاقی مگر در مواردی که اصلاحی صورت بگیرد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که با راه اندازی قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص در استان آمار جرایمی از جمله سرقت های به عنف نسبت به سال ۹۸ کاهشی ۲۸ درصدی داشته است.

رییس کل دادگستری البرز در ادامه به پایش واحدهای صنعتی و صنفی در استان اشاره و گفت: اطلاعات بیش از ۲۳ هزار بنگاه اقتصادی و ۵۷ هزار واحد صنفی فعال در استان با هدف شناسایی مشکلات و موانع پیش پای تولید آنها احصاء شده است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی در کنار همکاری دیگر دستگاه ها موجب شد تا در سال گذشته زمینه تداوم اشتغال برای بیش از سه هزار نفر فراهم شود.

وی حل مشکلات شهرک صنفی شیخ آباد بعد از ۱۵ سال که موجب ایجاد هفت هزار شغل می شود، حل مشکل شرکت پارس لامع که از سال ۸۹ به دلیل ورشکستگی روند فعالیت آن متوقف شده بود و با رسیدگی ریاست قوه قضاییه پس از سال ها با ۲۰۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد و برطرف کردن و پیگیری مسایل مربوط به گروه صنعتی زر را از دیگر مسایلی عنوان که با ورود دستگاه قضایی فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی در ادامه به حل مشکل مربوط به بیمارستان امام خمینی(ره) کرج اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این ملک متعلق به بنیاد شهید و سازمان همیاری و شهرداری های البرز بود حکم مبنی بر ابطال مزایده و تحویل این بیمارستان به این ۲ نهاد بوده که در دادگاه تجدید نظر نیز مورد رسیدگی و تائید و اجرای حکم نیز در ۲ هفته گذشته صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری البرز به پرونده موسوم به فلاحتی اشاره و افزود: با همکاری اداره اطلاعات حدود ۱۲ هکتار از اراضی داخل شهر نظر آباد که با تبانی و همدستی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان آزاد سازی و ۵۴ نفر در این رابطه از جمله کارشناسان شهرداری، شهرداری سابق، اعضای شورای شهر، روسای سابق آموزش و پرورش، دستگاه قضایی و ثبت و اسناد شناسایی و تحت تعقیب و حکم صادر شده و در مرحله تجدید نظر خواهی است.

فاضلی هریکندی در ادامه به تخلف در واگذاری زمین در فردیس پیش از انتزاع از کرج اشاره و گفت: از سوی شهرداری وقت کرج به صورت غیرقانونی ۲۸ هکتار از زمین ها اقاله شده بود که با رای دادگاه تجدید نظر اقاله باطل و این زمین ها در اختیار شهرداری باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین تکلیف پرونده تعاونی مسکن محسنین در استان اشاره و اظهار داشت: پرونده این تعاونی قضایی نیست، بلکه امتیازی در جهت واگذاری زمین بوده که به همین منظور از سوی دادستان کل بررسی های لازم انجام و به ریاست قوه ارسال و پس از دستور نهایی در این رابطه اعمال خواهد شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.